zondag 31 juli 2011

Een feestmaal van overschotjes...

Ik had nog wat kip liggen en een half pakje erwtjes, wat rijst en kruiden uit de tuin. Veel meer heb je eigenlijk niet nodig om van wat restjes een heerlijke maaltijd te maken. En geloof me vrij, ik krijg alweer het water in de mond als ik eraan denk.


chicken and brown rice salad



Wat heb je nodig voor 2 pers?

1 dubbele kipfilet (gekookt)
250 g (diepvries)erwtjes
2 ajuinen
1 zakje bruine rijst (125g)
zeste en sap van een biocitroen
1/4 bosje basilicum
el fijngehakte peterselie
peper, zout
olijfolie

Kook de rijst volgens de aanwijzingen op het pak in gezouten water.

Snij vervolgens de ui in ringen en bak ze goudbruin in de olijfolie (zo'n 15 minuutjes). Kruid met peper en zout.

Hak de kruiden fijn en zet opzij.

Blancheer ook de diepvries erwtjes gedurende 3 minuutjes en hou ze daarna eventjes onder koud stromend water.

Meng alle ingrediënten en serveer. Meer moet dat echt niet zijn. En 't is verbazend lekker en niet droog.


Enjoy!

2 opmerkingen:

  1. dat kan toch lekker zijn hé, zo iets geimproviseerd. Ik wokte gisteren met wat ik nog in huis vond en ik ben blij dat ik genoeg heb gemaakt voor nog een keer of 2 !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit! Ik denk dat ik het hier morgen op het menu zet. Al moet ik daarvoor jammergenoeg wel eerst naar de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen