dinsdag 22 november 2011

Het "ik word oud" slaatje.

Honderd procent zeker, dat was ik. Duizend procent zeker. Ik had nog een doos couscous staan. Maar neen zenne, nergens te bespeuren. Dan maar quinoa gebruikt voor dit slaatje. En toen ik de doos wou terugzetten, zag ik dat de doos couscous er PAL naast stond. Pfffft. 't Is erg met mij gesteld.

Enfin, 't is dus een couscous quinoaslaatje met feta, granaatappel, pijnboompitjes, munt en koriander. Heel goed. Wreed goed zelfs. En rap klaar. Dat ook.


quinoa with feta and pomegranate

Wat zwieren we erin (voor 2)?

150 g quinoa of couscous (taboulé)
1/2 groenten bouillonblokje
1 granaatappel
75 g pijnboompitjes
200 g feta
1 limoen (sap)
1 klein bosje munt
1 klein bosje koriander


Breng het water voor de quinoa of couscous aan de kook samen met het half bouillonblokje. Bereid met dit water de quinoa of couscous volgens de aanwijzingen op het pak. Eens klaar, doe in een kom en laat volledig afkoelen.

Doe de pijnboompitjes in een droog pannetje en zet op het vuur. Haal van het vuur als de pijnboompitjes beginnen te verkleuren.

Snij de granaatappel middendoor. Klop met een houten lepel de pitjes uit de granaatappel.

Snij de munt en koriander grof en doe samen met de granaatappelpitjes, feta en pijnboompitjes bij de quinoa of couscous. Roer goed. Overgiet met het sap van de limoen.

Perfect om mee te nemen naar het werk.


Zoals ik.


Smakelijk!

7 opmerkingen:

  1. Quinoa lijkt mij ook lekkerder hierin eigenlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk niet dat je oud wordt maar misschien gewoon een (lees)brilletje nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. er gaan er daar een paar jaloers zijn tijdens de lunchbreak !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er super lekker uit. Moet ik eens proberen se.

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe herkenbaar!!Mirthe at afgelopen weekend in een restaurant cous-cous. Ze was helemaal verrukt.Het precieze recept liet de kok niet los, maar de dressing maakte hij van karnemelk, witte wijn-azijn en mayo. Ook zaten er heel kleine stukjes appel, kleine stukjes rode paprika en groene kruiden in. (volgens mij peterselie) Misschien kun je er wat mee. Klinkt namelijk ook als erg gezond. Ze kreeg er een lekker gegrild gamba-spiesje bij.
    groeten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihihi ! ik had dat onlangs ook ongeveer voor en heb dat ook zo opgelost. En dat was heel lekker ! Alleen had ik écht geen couscous meer, al was ik er van overtuigd van wel...
    Klinkt lekker trouwens, ik eet tegenwoordig graag quinoa en granaatappels heb ik zowat altijd in huis de laatste weken. ik zal eens wat kruiden inslaan en dan kan ik dat ook maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geprobeerd met : bulgur bij gebrek aan cc/quinoa, citroen ipv limoen, korianderbolletjes in de vijzel ipv vers, extra geroosterde pompoenpitjes erbij ... verdict van de wederhelft : 'leuke smaken' !
    Geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen