vrijdag 6 april 2012

Paaseitjes, c'est merveilleux!

Aaaahhhh... hoe dat ik hier niet eerder opgekomen ben. Dju toch. Gelukkig heb ik net voor Pasen het licht gezien, da's al iets. Dit zijn dus gevulde paaseitjes met wat meringue, slagroom en een toefje advocaat. Je kan er ook een stukje ananas insteken om het eigeel na te bootsen, past perfect!

't Is eens iets anders dan een merveilleux maar 't zijn wel dezelfde ingrediënten. En je moet niet eens kunnen bakken of koken.


easter eggs


Wat heb je nodig?

Paaseitjes allerhande (holle, natuurlijk)
20 cl slagroom (koelkastkoud)
1 flinke el bloemsuiker
1 grote meringue (delhaize) of zak kleintjes
advocaat


Klop de slagroom stijf met de bloemsuiker. Klop met een deegrol de meringues in duizend stukjes.


meringue


Snij met een mes het hoedje van de eieren. Leg een bodempje van meringue in de eieren (ongeveer 1/3). Doe de slagroom in een spuitzak en vul hiermee de eieren. Maak met een koffielepel een mini holte in de slagroom bovenaan en lepel hierin een beetje advocaat.


easter eggs



Zo makkelijk! En zo lekker!

9 opmerkingen:

  1. 't Is niets voor mij wat inhoud betreft, maar wel heel 'mooi'! :-)
    Ik maak dit weekend nog eens mijn eigen 'chocolade' (dit recept)... Om toch ook een beetje een of ander Paasgevoel te hebben. Alhoewel chocolade hier natuurlijk het ganse jaar door gegeten wordt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit met open mond te kijken..... Het water loopt me in de mond....
    Kon nog net.... hahaha.... ;-)
    Wat een heeeeeerlijk idee zeg! mmmmm :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel origineel! denk wel dat de zoons hier ten huize dat wel zouden smaken! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow, prachtidee zeg! en ook een leuk paascadeautje, eens zien of we nog wat kunnen regelen tegen morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je dirai plus: c'est génial et je te la vole avec votre permission

    BeantwoordenVerwijderen