zondag 9 januari 2011

Detox

Na de frieten van gisteren, had ik wel nood aan een gezonde hap. Een vloeibaar ontbijt is nog altijd het beste tegengif. En 't is ook de ideale manier om fruit dat er niet meer lekker uitziet nog een tweede kans te geven.


detox


Wat zit erin (voor 4 personen)?

3 kiwi's
1 banaan
1 sinaasappel
25 cl natuur yoghurt (ongezoet en zonder smaakjes)
10 cl sinaasappelsap

Schil het fruit en doe het in de blender. Fruitsap en yoghurt erbij en draaien maar. Het liefste maak ik hem met kefir. Dat maakt het iets zuurder en kefir is bijzonder goed voor de spijsvertering en het darmstelsel. Ik gebruik altijd banaan als basis, want anders krijg je te snel honger.

Welk fruit kan je gebruiken? Veel! Afhankelijk van het seizoen, kiwi's, mango's, sinaasappelen, clementines, mandarijnen, bananen, allerhande bessen, aardbeien, rijpe peren, frambozen, watermeloen,...

7 opmerkingen:

  1. Lekker! Wij maken 's ochtends meestal ook een smoothie, die glijdt zo lekker naar binnen. Meestal gaat er dan een appel, banaan en sinaasappelsap in de blender. Soms kruimel ik er nog beschuit doorheen voor extra vulling. Vooral fijn voor mijn dochter, die niet een grote eter is. Je merkt en proeft er niets van, maar het zit er wel mooi in!! groeten Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yummie!
    Ja, ook lekker met kefir,
    maar die heb ik niet meer.
    Gelukkig kan ik straks in Hongarije,
    kefir gewoon in de winkel kopen.

    Happy Sunday :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en ananas!
    Ik doe dat ook regelmatig, al gebied de eerlijkheid me wel toe te geven dat dat bij mij vooral een zomerse traktatie is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. via via op je blog geraakt en ik kan niet anders dan een trouwe volger worden! ;o)
    Toeval wil dat ik enkele dagen geleden ook nog een gelijkaardige smoothie heb gemaakt.
    Bij mij was het echt eerder een ontbijtsmoothie gezien ik er banaan, aardbeienyoghurt, melk en muesli in gedaan heb. Smaakt ook heerlijk, lekker gezond, en je kan er een tijdje mee verder.
    grtjs
    Emy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb em al eens geprobeerd met banaan, kokosmelk, spinazie en blauwe bessen. Je proeft de spinazie niet, maar je krijgt wel alle vitamientjes binnen. De blauwe bessen camoufleren ook de wat groenige kleur. Echt heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. grappig, ik maak dat echt supervaak, maar dan 1 banaan, 1 potje of 1 portie witte yoghurt, twee kiwi's en een beetje sinaasappelsap. En ik drink dat helemaal alleen op. Soms krijgt meneer Fresita ook een beetje - omdat dat de enige manier is waarop hij fruit eet.

    BeantwoordenVerwijderen