dinsdag 17 juli 2012

Weet je wat voor mij het allermoeilijkste is?

Als je een beetje gezond wil eten, dan is dat thuis eigenlijk geen probleem. Maar op een ander... pffffft. Heel veel mensen blijven maar aandringen: "toe neem een nog een extra stukje taart" "doe mij een plezier en drink er eentje van mij".


Katerhapjes/hangover food


Moe word ik ervan. Het is precies alsof ze er onbewust een plezier in scheppen om jou op een of andere manier te zien falen. "Zie je wel, die heeft toch geen karakter." Mensen doen dat niet alleen bij diegenen die op dieet zijn, maar ook bij ex-alcoholisten en zo. Onbegrijpelijk eigenlijk.

Maar ik heb er een antwoord op gevonden. Een heel simpel eigenlijk. Als ze mij weer eens vol taart willen stoempen, dan zeg ik gewoon "neen bedankt, ik heb last van mijn maag".

Ze mogen je dan misschien wel graag hebben, maar nog niet zo erg dat ze jou willen zien kotsen op hun mooi handgeknoopt tapijt.


Goed gezien hé.

;-)

10 opmerkingen:

  1. Herkenbaar :-) Als ik 'moet' verklaren waarom ik geen/weinig zuivelproducten eet, begin ik meestal met "ik kan daar eigenlijk niet zo goed tegen". Als ze dan nog meer willen weten, kan ik mijn idee over de industrie etc. uitleggen, maar meestal stopt het gesprek wel bij mijn eerste verantwoording. Inderdaad veel gemakkelijker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed gezien! De meeste mensen hebben inderdaad geen boodschap aan echte uitleg. Ik denk dat we in onze gehaaste wereld dikwijls niet fatsoenlijk luisteren naar wat een ander zegt of te zeggen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Slim van jou!
    Vanaf nu heb ik ook een teer maagske.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het is waarschijnlijk het beste antwoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zelf op de weight watchers raadden ze aan om te zeggen "'t is voor mijn gezondheid" mensen reageren daar inderdaad veel beter op dan "ik ben op dieet". wat ook helpt is een klein kind meepakken, samen een bord delen en eigenlijk hem alles doen opeten :p

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oké, je kan dan wel zeggen dat je een slechte maag hebt, maar je moet dan ook het karakter hebben om overal af te blijven. En dat mankeer ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's een goeie. Doet me denken aan een situatie waarin ik in een grote menigte gedrumd stond en ik me draaierig begon te voelen, ik was bang dat ik ging flauwvallen. Mensen aanmanen wat ruimte te maken zodat ik weg kon gaan omdat ik me niet goed voelde, hielp niet (kreeg zelfs vijandige reacties). Maar 'ik denk dat ik moet overgeven', dat werkte wonderwel. Een leugentje om bestwil :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Suzy Taekwondo18 juli 2012 om 18:35

    Ik vind dat jij een hele toffe blog hebt, maar hier sla je de bal toch wel grondig mis vind ik. Ok, diëten op een ander is een ramp, en er wordt overal wel iets lekkers aangeboden. Maar zeggen dat mensen dat vragen om jouw te zien falen, of om een alcoholicus terug de dieperik in te zien gaan, is gewoonweg belachelijk. Zo slecht zijn mensen echt niet. Ze vragen dat aan iedereen! Misschien zeg je zelf ook wel eens: "Pak weg he mannen, het moet op!" Je mag de oorzaak van je eigen probleem niet bij anderen leggen. Jij hebt gewoon geen karakter, en je zoekt een excuus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het laatste wat je mij mag verwijten is dat ik géén karakter heb. Dan heb jij mijn blog nog niet goed gelezen. ;-) Mensen blijven aandringen, of je dat nu wilt of niet. Of je nu nee zegt of niet. Natuurlijk is niet iedereen zo, daarom zeg ik 'het lijkt wel of", niet dat het zo is. Ik schrijf nu eenmaal met nuances, maar sommige mensen lezen daar nu eenmaal over. :)

      Verwijderen
  9. Trouwens, bij mij is een neen een neen, hoelang ze ook blijven doorzeuren. Ik ben nogal redelijk consequent. Ahum. :-)

    BeantwoordenVerwijderen