vrijdag 13 september 2013

Hier zijn we weer!!!!

Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar het is er eindelijk van gekomen: nog eens een blogpost. Ik moest al bijna nadenken hoe het nog moest. Fin, ik ben eergisteren naar de persvoorstelling geweest van het nieuwe kookboek van Pascale Naessens (Puur Genieten 2) én de lancering van haar Pure ovenschotellijn in samenwerking met Serax.

boek

Ik heb hier al vaker recepten van haar gepost en eerlijk is eerlijk, ze zijn echt wel lekker. Supereenvoudig, gezond én meestal snel klaar. En met haar nieuwe boek is het niet anders. Wederom veel recepten, heel veel uitleg over hoe je gezond kan eten en vooral genieten. Ik had wel de indruk dat er verschillende recepten in voorkwamen die al in haar eerdere boeken stonden.


pascale2

Tijdens de persvoorstelling werden er hapjes uit haar boek geserveerd en eentje viel mij echt op door zijn eenvoud én aparte smaak. Het was knolselder met witlof en garnaaltjes. Zo lekker zeg! Het mag je dan ook niet verwonderen dat dit gerecht mijn eerste blogpost is na veel te lange tijd. Het is de bedoeling dat ik er nog enkele recepten uit ga posten. Volgende week dus.

Fin, zijn jullie klaar voor een nieuw recept? Bind jullie schorten voor en we beginnen eraan!

witlofgarnalen

Wat heb je nodig voor twee personen? 

300 g knolselder
3 stronken witloof
150 grijze garnalen
1 handvol gegrilde hazelnoten
hazelnootolie
olijfolie
zwarte peper en zout

Schil de knolselder, snijd in plakken van 1 cm en vervolgens in blokjes van 1 cm. Stoof ze al roerend gaar in olijfolie. Snijd ondertussen het witloof in reepjes en voeg bij de gare knolselder. Stoof verder tot het witloof geslonken is. Kruid met peper en zout. Schep op de borden en verdeel er de garnalen en de hazelnoten over. Werk af met wat hazelnootolie.


Smakelijk!


Ann

Voor de mensen die op zoek zijn naar een mooie ovenschotel ... dit zijn ze.

ovenschotels2




15 opmerkingen:

  1. Mmm dat ziet er inderdaad lekker uit. Ik zal dat kookboek van Pascale toch maar eens op mijn verlanglijstje zetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig servies maakt zij toch hé. Dankje voor de mooie blog...'t was idd te lang geleden (zegt een fan) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eindelijk terug :-) !

    Ondertussen heb ik het vorige kookboek van Pascale in mijn bezit. Het heeft een tijdje geduurd om te wennen aan haar kookstijl maar nu ga ik er volledig voor.

    Hoe lang ongeveer duurt het stoven tot de knolselder gaar is ?

    Natalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. afhankelijk van de grootte van je blokjes, een minuutje of 7.

      Verwijderen
  4. Fijn dat je er weer bent! Hier zijn we ook fan van de recepten en het servies van Pascale.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je er weer bent! Ik dacht ook al dat er een aantal herhalingen in voorkomen. De combinatie van knolselder en witloof staat in een ander boek van haar ook, maar dan met champignon-lamsballetjes. Was ook erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. manlief kocht vorige week het allereerste boek van Pascale Naessens, nu is het nadenken wat ik er als eerste uit ga maken...
    Een aanrader vragen is mss moeilijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super dat je terug bent Ann!
    Heb meteen mijn collectie boeken van Pascale Naessens aangevuld. Ook dit laatste boek mocht niet ontbreken in mijn keukenbibliotheek (was al een tijdje aan het speculeren van wanneer komt er een nieuw boek !)
    En dan gestart met dit receptje... O zó heerlijk met vers handgepelde garnaaltjes.
    Een écht herfstgerechtje !Wordt zeker een aperitiefhapje of voorgerechtje voor mijn eerstkomende gasten...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook al gemaakt... :) Misschien een stomme vraag, maar koop jij gegrilde hazelnoten zo in de winkel. Of grill en pel je die zelf?

    BeantwoordenVerwijderen