donderdag 18 juli 2013

Eenvoudig maar toch heel bijzonder.

Je hebt het al gelezen, ik ben in Abruzzo met mijn gat in de boter gevallen. Niet alleen qua omgeving, weer, sfeer maar ook qua food. Want Catherine is namelijk een professional en dat heb ik geweten. Amai, heb ik daar lekker gegeten zeg. Eenvoudige en eigenlijk ook heel goedkope keuken, maar dan wel van topkwaliteit. Een van de dessertjes waar ze altijd mee scoorde was deze. Zo belachelijk simpel, niet te doen, maar hmmmmmmm ... je moet het zeker eens proberen. Kom, we beginnen eraan!

sinaasappeldessert

Wat heb je nodig ?

Enkele sinaasappels van goede kwaliteit
2-3 el extra-vergine olijfolie van goede kwaliteit
10 blaadjes basilicum
1 snuf fleur de sel of maldonzout (geen gewoon keukenzout)


Snijd met een mes de boven- en onderkant van de appelsien tot je het vruchtvlees ziet. Zet de sinaasappel op de snijkant en snijd dan met een mes de rest van de schil af door van boven naar beneden te snijden. Zorg dat je geen wit meer hebt want dat smaakt bitter.

Snijd het vruchtvlees in plakjes en verdeel over een mooie schaal. Besprenkel met de olijfolie en de blaadjes basilicum en zet op tafel. Doe er pas op het laatste moment de fleur de sel over.

Zo simpel is dat!


Ciao en smakelijk!

Ann


7 opmerkingen:

  1. ziet er lekker uit. Wij mochten laatst bij de buren gaan, en die hadden appelsienen met kaneel op. Meestal ben ik daar geen voorstander van, van kaneel, maar dat was toch ook heel lekker. En zoals wij thuis altijd zeggen: "goe bij goe, da kan ni slecht zijn"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar wat een kleurenpracht! En ongetwijfeld ook overheerlijk! Probeer ik ook eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt heel lekker en ziet er prachtig uit!
    Dat ga ik zeker ook eens proberen.
    Geweldig toch hoe de Italianen met weinig ingrediënten een super gerecht ineenknutselen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vanavond klaargemaakt, heerlijk! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt waar, de weg tussen het lezen van een recept en het uitvoeren ervan is nog nooit zo kort geweest! Perfect ook als ontbijt!

    BeantwoordenVerwijderen