zondag 21 juli 2013

Het lelijke champignonnekes pasta'ken.

Geef toe, het ziet er niet uit en daarom heb ik lang getwijfeld of ik het wel zou bloggen. Maar 't is gewoon lekker. Subtiel, dat wel, maar lekker. Ik had volkorenpasta genomen en dat zou ik nu niet meer doen omdat de smaak vrij overheerst. Maar ook nu weer heb je weinig ingrediënten nodig om te scoren. Wa peinsde? Gaan we eraan beginnen?

champignonpasta

Wat heb je nodig?

1 bakje kastanjechampignons of gemengde
1 grote wortel
3-4 teentjes look
1 el fijngehakte rozemarijn
2 tl fijngehakte verse tijm
peper en zout
peterselie (fijngehakt)
3 el olijfolie

pasta

Kook de pasta volgens de instructies op de verpakking in gezouten water.

Borstel de champignons schoon en hak de ene helft in plakjes en de andere helft in fijne stukjes. Schil de wortel en snij in brunoise (piepkleine blokjes). Pel de look en druk plat met een groot mes.

Zet een pan op een matig vuur en warm er de olijfolie in op samen met de look. Kruid nu reeds gul met peper en zout. Doe er na 3-4 minuutjes de wortel bij en laat 5 minuutjes traag meegaren. Doe er nu de champignons bij en zet het vuur wat hoger. De  rozemarijn en de tijm mogen er ook bij.

Bak de champignons gaar (doe er eventueel nog wat olijfolie bij) en doe er op het einde een 4-5 eetlepels kookvocht van de pasta bij (dit maakt het wat romiger) en de peterselie. Peterselie staat niet op de foto, stomweg vergeten!

Giet de pasta af en doe bij de saus. Meng goed en serveer.


Smakelijk!


Ann


5 opmerkingen:

  1. Mmmm voor mij ziet er dat wel uit hoor. Bedankt, voor de inspiratie, nu weet ik wat er deze week zeker op tafel komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elf uur. Ik mag om elf uur niet op uw blog terecht komen of het loopt hier slecht af. Zelf met uw foto's van zo'n "lelijke champignonneke".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die gaat het zeker worden deze week krijg nu al trek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kan me niet schelen hoe het eruit ziet, als 't maar lekker is...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Segseg, die champignonnekes zijn ook schoon op hun eigen manier.
    Ik vind het er heel lekker uitzien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen