zaterdag 11 juni 2011

Komkommer en avocado in één glas

Ja ik weet het, komkommers zijn op dit moment niet sexy maar ik ben in een kamikaze bui. ;-)

't Is een koud soepje dit keer, met een misschien een vreemde maar wel zeer verfijnde combinatie van avocado... en de getergde komkommer. Dit soepje is perfect als aperitiefhapje voor een bbq of zo.



verrine of cucumber and avocado


Wat mag daarin?

1 komkommer
1 avocado
1 bosje koriander
10 cl lightroom
20 cl water
1/2 groentenbouillonblokje of kuipje
peper en zout


Was de komkommer grondig, snij hem overlangs middendoor en haal er met een lepel de pitjes uit. Snij hem in blokjes en doe in een blender (met een mixer gaat het ook). Pel en ontpit de avocado, snij in grove stukken en doe bij de komkommer. Hak de koriander grof en doe bij de rest (hou wel enkele blaadjes opzij als versiering). Giet er de lightroom bij en mix grondig.

Doe het water in een steelpannetje samen met het halve bouillonblokje of kuipje, warm op tot het blokje opgelost is (goed roeren). Het water moet zeker niet koken (verre van). Giet bij de soep en mix nog eens grondig. Kruid met peper en zout en zet onmiddellijk weg in de koelkast.

Serveer in een glaasje met een blaadje koriander als versiering. Succes gegarandeerd!


Smakelijk!

2 opmerkingen:

  1. Dit ga ik zeker eens proberen! Ben niet zo voor koude soepjes, maar dit geef ik een kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is echt lekker, had het eigenlijk zelf niet verwacht. Ik moest dit receptje vertalen voor een klant en heb het dan ineens ook maar gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen