dinsdag 6 september 2011

Belachelijk lekkere eitjes in tomatensaus.

Ja mijn madammen zijn nog steeds heel erg bedreven in het leggen van eitjes. Na de roereitjes, omeletten, hard gekookte eitjes, spiegeleitjes, zacht gekookte eitjes,... was het eens tijd voor eitjes in tomatensaus. ;-)

Het is eens iets anders en bovendien is het ook nog gezond, eenvoudig en gewoonweg overheerlijk. Dit moet je zeker eens proberen!



eggs in tomato sauce


Wat heb je ervoor nodig (2 personen)?


4 eitjes
1 blik tomatenblokjes
1 teentje look
1 scheut rode of witte wijn
1 sjalotje
1 kl suiker
peper en zout
olijfolie
4 eieren
4 dikke sneden brood

Voor erbij:

1 klontje boter
200 g jonge bladspinazie
peper en zout


Hak de look en de sjalot fijn en fruit glazig in wat olijfolie. Doe er de tomaten bij en de scheut wijn. Kruid met peper, suiker en zout en laat 8 minuutjes pruttelen. Breek er de eieren in en kruid opnieuw met wat peper en zout. Zet een deksel op de pan en laat sudderen tot de eieren klaar zijn. Ze moeten nog redelijk lopend zijn, maar het eiwit moet wel volledig gestold zijn.

Zet ondertussen nog een andere pan op het vuur en smelt er het klontje boter in. Doe er de gewassen spinazie bij en laat helemaal smelten. Kruid met peper en zout.

Rooster de sneden brood en verdeel ze over de borden. Schep er de tomatensaus en de eitjes op en doe er de spinazie bij.

Za-lig!

6 opmerkingen:

  1. een kotreceptje voor mijn gasten ! 2 kookplaten hebben ze al nu nog nen bruudruuster !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, hoi! Hoe is het met je? Heb in mijn blogpauze veel heerlijke recepten gemist zag ik. Ik ga ze op mijn gemakkie bekijken en eens wat uitproberen, zoals deze vandaag... Lijkt me ideaal voor een ik-heb-geen-zin-om-te-koken-dag.
    groeten petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welke zijn het lekkerst? De 4 eitjes of de 4 eieren? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit klinkt goed. Lekker eenvoudig. Een goede keuze voor de zaterdagmiddag. Nu nog zorgen voor de verse eitjes.
    Groet Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vorige week vrijdag je blog ontdekt en er dit weekend al twee receptjes van geprobeerd: dit en de couscous. Lekker zeg, nom nom! Het ziet ernaar uit dat je smaak me aanstaat... Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen