dinsdag 20 september 2011

Pimp jouw broodje met cambozola en peer

English version


Soms kan ik broodjes echt moe zijn. Altijd dat zelfde... pffft. Maar eigenlijk, als je een piepklein beetje tijd hebt, kun je van je broodje een echt feest maken. Toegegeven, dat gaat alleen maar als je thuis bent. In de toekomst ga ik - ik zweer het op mijn communiezieltje - proberen om nog een paar originele broodjes te bedenken waarbij je geen oven of zo nodig voor hebt.

Dit broodje is eigenlijk poepsimpel, maar verdekke lekker, al zeg ik het zelf. Kom, we beginnen eraan!


pear and cambozola sandwich

Wat hebben we hiervoor nodig?

Een bruin broodje (liefst volkoren of zuurdesem)
2 plakjes cambozola
1/4 rijpe peer in plakjes gesneden
100 g cantharellen
1 teentje look
1 el fijngehakte peterselie
1 klontje boter
peper en zout


Maak de cantharellen schoon met een borsteltje. Doe een klontje boter in de pan, laat smelten en doe hierin de cantharellen. Pel het teentje look en pers het uit over de champignons. Kruid met peper en zout. Als de cantharellen gaar zijn (na ongeveer 5 minuutjes roerbakken), mag je ze van het vuur halen en er de peterselie onder roeren.

Snij het broodje open. Leg hierop de plakjes peer en daarop de sneetjes cambozola. Verdeel er de cantharellen over.


Zet het broodje 2 minuutjes onder de grill tot de kaas gesmolten is. En dan is het genieten.


pear and cambozola sandwich 2

2 opmerkingen:

  1. OOOOh cantharellen.Wat het ook is erbij van mij mag het;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. This is something I would love, the mushrooms, the cheese, I'm such a gourmetista.

    BeantwoordenVerwijderen