dinsdag 22 mei 2012

Dag 13: Petattesalaat met potentieel!

In het kader van "Het Kan Niet Alle Dagen Italiaans Zijn" kom ik nu af met deze aardappelsalade met radijsjes en zure room. En ja, 't is er eentje met potentieel. Allez, je kan er een heuse maaltijdsalade van maken, als je wil. Je kan er tonijn uit blik bij doen, of hesp, of eitjes. Maar 't is zoals ik eerder zei: je moet niets, je mag alles. Het is tenslotte uw keuken, nietwaar?


Ah, en wie houdt van biologisch tuinieren en zo... deze blog is absoluut een aanrader!

petattesalaat


Wat heb je nodig?

800 g jonge aardappelen
1 grote el zure room of yoghurt (natuur)
3 lente-uitjes of 1 sjalotje of bieslook
1 tl mierikswortelpasta
1 el fijngehakte dille (optioneel)
1 bosje radijsjes
peper en zout


Schrob de aardappelen grondig schoon en kook ze ongeschild in gezouten water. Giet af en laat volledig afkoelen.


Hak de ui fijn en doe samen met de room, mierikswortel en dille in een saladekom en roer goed. Snij de aardappelen in grove stukken en de radijsjes in heel fijne plakjes. Alles goed mengen en de salade is klaar!


Tada!


Ann

Ow ja, het recept komt van BBC Good Food.

1 opmerking:

  1. Lekker! Ik kom hier tegenwoordig mijn inspiratie halen, en de gepimpte aardappelsla staat in de koelkast te wachten tot ik honger krijg. Of zin :-).

    BeantwoordenVerwijderen