maandag 6 februari 2012

Hoezee, hoezee! 't Is bloemkoolpuree!

Stond al een tijdje op mijn to-do-lijstje, zo'n bloemkoolpuree. Het is een prima vervanger voor aardappelpuree en dus ideaal om eens iets anders te doen zonder al te veel moeite. 't Gaat perfect bij vis, vlees, of een vleesvervanger. En ik ben er bijna zeker van dat de kindjes het ook zullen lusten.


cauliflower mash


Wat moet daarin?

1 bloemkool (mag diepvries zijn)
1/2 kippenbouillonblokje of 1/2 kippenbouillon keteltje/hartje
2 teentjes look
1 volle eetlepel zure room
1 grote volle eetlepel philadelphia (mag light zijn)
2 el fijngehakte bieslook
peper en zout



Kook de bloemkool gaar in ruim water samen met de kippenbouillon. Giet af en doe in een keukenrobot samen met de zure room en philadelphia. Pers er de twee teentjes look over en mix tot je een mooie puree bekomt. Roer er de bieslook onder, proef en kruid indien nodig bij met peper en zout.

Meer is er niet aan.

Smakelijk!

7 opmerkingen:

  1. perfect ... ik weet wat ik vanavond ga klaarmaken .. merci weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! En ook hier wordt deze avond bloemkoolpuree gegeten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmm, bloemkoolpuree ! Doet het inderdaad schitterend bij vis !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me een smakelijk alternatief voor de "bloemkoolcouscous" die ik een tijdje geleden maakte, want die miste toch nog wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ga ik ook snel eens proberen ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen