donderdag 23 februari 2012

Snelle vegan pasta met avocado.

't Is niet omdat het "Dagen zonder vlees" is bij veel mensen, dat we dan plots meer tijd zouden hebben om te koken. Ah neen. Soms moet het al eens snel gaan, en dan is deze gezonde pasta een absolute aanrader. En thuis heeft weer niemand gemerkt dat we geen vlees gegeten hebben. Zo moet dat.

Ah, en wat vind je van mijn nieuwe talloor? Schoon hé, mijn nichtje heeft ze voor mij op de kop getikt (deze en nog veel andere trouwens). Ikke blij!


creamy pasta


Wat heb je nodig voor 2 personen?

1 rijpe avocado (geschild en ontpit)
1 groot teentje look
1 bosje basilicum
1/2 rood chilipepertje (ontdaan van zaadjes en lijsten)
sap van 1/2 citroen
3 el olijfolie
peper en grof zout (fleur de sel)
geraspte schil van 1 citroen

4 el pijnboompitjes

Doe alle ingrediënten (behalve de pijnboompitten) in een keukenrobot en mix tot je een romige saus hebt. Doe de pijnboompitjes in een droog pannetje en zet op het vuur, als ze beginnen te verkleuren, mag je ze van het vuur halen.

Kook de (volkoren)pasta volgens de aanwijzingen op het pak. Giet af en roer er de saus onder. Verdeel over de borden en besprenkel met de pijnboompitten.

Smakelijk!

12 opmerkingen:

  1. Dat ziet er lekker uit en ik vind je talloor (dat is in het Nederlands zeker bord?) ook heel apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zjatten en talloren zijn... kopjes en borden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer wat geleerd! Ik begin door jouw blog al aardig wat Belgische woorden te kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. doeme toch ! ben net bij mijn marokkaanse groentenwinkel geweest en daar hadden ze keiveel rijpe spotgoedkope avocado's. maar ik bracht ze niet mee wegens geen inspiratie... ik zal dit dan maar pinnen en hopen dat hij er volgende weke nog heeft :)
    Hij had trouwens ook een spotaanbieding van 3 grote bakjes aardbeien voor 6 euro ! Aardbeien ! ook dat heb ik gerateerd...
    Maar de verse erwten... Die heb ik bij !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die aardbeien zou ik toch niet nemen zenne. Wacht maar tot het echt het moment is voor aardbeien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga dit proberen. Eens iets zonder kaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Begrijp ikhet goed en is deze saus koud?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja, zoals bij een pesto. Avocado kan je niet opwarmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze groene pasta is heerlijk verfrissend lekker!!!
    Bedankt Ann voor jouw heerlijke receptjes en succulente fotootjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lid via FB, hoe krijg ik dit persoonlijker?

    BeantwoordenVerwijderen