woensdag 15 februari 2012

Zaterdag 21 april, workshop "foodfotografie".

Eindelijk heb ik de geschikte ruimte gevonden, mooi centraal in 't land gelegen mèt parking en keuken. Het heeft een tijdje geduurd, ik weet het, maar het was moeilijker dan gedacht.


ovenbaked plums with almonds

Wat leer je?
Wat maakt een goede foodfoto?
Hoe fotografeer je een soep? Salade? Dessert? "Bruin eten"?
Hoe werk je optimaal met natuurlijk licht?
Welke lenzen moet je gebruiken?
Er is ook uitgebreid aandacht voor compositie en styling, trends...
Het is een echte "doe-workshop", je gaat zelf je set-up mogen doen, foto's nemen...


Breakfast muffins


Vereisten?
Dit is géén workshop "fotografie", ik leer je dus niet hoe je met een camera moet omgaan.
Je hebt bij voorkeur een spiegelreflexcamera. Liefst ook in het bezit van een statief, en je laptop meebrengen is geen overbodige luxe. Zorg dat je met gepaste lenzen komt: van 50 mm tot 105 mm is ideaal.


pumpkin harissa tarts


Wat krijg je?
Heerlijk eten en drinken.
Je mag naar hartelust gebruik maken van mijn redelijke collectie borden, ondergronden, stoffen...
Je mag achteraf altijd advies vragen, ik zal je graag helpen.


tutorial witte achtergrond


Praktisch?
Duur: Van 10 tot 17 uur
Plaats: Gent, nabij Ikea (het adres wordt meegedeeld bij reservatie)
Prijs: 95 € (inclusief lunch) per deelnemer
Aantal deelnemers: Minimaal 6 - maximaal 12


verrine of cucumber and avocado


Reserveren?
Stuur mij een mail en ik geef je de betalingsmodaliteiten door. Er moet op voorhand betaald worden. Aangezien er alleen met verse voeding gewerkt wordt, kan ik alleen annuleringen tot uiterlijk 72 uur voor aanvangsdatum aanvaarden. No show = geld kwijt. Je bent pas ingeschreven als het bedrag effectief op mijn rekening staat. Ik stuur je dan een mailtje ter bevestiging.

Sorry dat ik zo streng moet zijn, maar de ervaring heeft me geleerd dat dit onontbeerlijk is. Je vindt mijn e-mail adres onder de button "contact". Tot dan!

13 opmerkingen:

  1. Ziet er super interessant uit, maar ik vrees dat ik veel te amateuristisch ben, ik kom lang niet aan je materiaal-vereisten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zeg wel "bij voorkeur" met een gewone camera kan ik je ook veel leren hoor. Gewoon hoe je een maaltijd op een heel aantrekkelijke manier kan fotograferen. Een spiegelreflex is het beste maar met een standaard gaat het even goed. Ik laat de mensen ook werken op hun niveau... en help ze dan hun niveau wat hoger te halen. Gewoon door heel veel tips en trics te geven.

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook enkel een lagere schoolleeftijd canon digitaal cameraatje vrees ik. En een moeilijke periode, hmpf. Gent is wel héél dichtbij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ge moogt natuurlijk altijd eens goeiendag komen zeggen hé. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik twijfel nog. Ik ben namelijk veel met kinderfotografie bezig en wil me daar in verdiepen. Al vind ik dit ook wel heel interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je moet het echt zien als een soort van privé les. Je krijgt echt heel veel tips mee, die ook voor andere dingen toepasbaar zijn zoals gewoon product fotografie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, klinkt héél interessant. Maar Gent... dat iets minder. En dat is dan waarschijnlijk een plaatske waar ge niet gemakkelijk geraakt met de trein? Ik sta niet te springen om van Antwerpen naar Gent te rijden met de auto precies.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb speciaal voor Gent gekozen omdat het centraal ligt. De plaats waar het doorgaat ligt vlak aan de autostrade en is met de auto heel makkelijk bereikbaar. Moet me eens informeren over het openbaar vervoer, maar dat kan ook geen probleem zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello, Liesbeth gave me your contact. I would love to take the workshop but will be away. Will you do this again? Can I do it privately? Thank you, Catherine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. yes, she has told me about you. you can always contact me via e-mail (contact button).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als de locatie vlakbij Ikea is, kan je gewoon aan Gent Sint-Pieters op tram 1 stappen en afstappen aan Flanders Expo. Dat lukt perfect met het openbaar vervoer

    BeantwoordenVerwijderen