donderdag 10 mei 2012

Dag 4: Taboulé Restana

Ja, ik weet het. Voorlopig ben ik nog niet echt origineel geweest met mijn gerechtjes, maar ik beloof op mijn communiezieltje, het komt nog. Alleen nog niet vandaag. In al mijn enthousiasme was ik vergeten dat ik gisteren een nogal belangrijke shooting dag had voor zesta. Thema vis dit keer. 12 gerechten gekookt, gestyled en gefotografeerd. Niet alleen hoor, het volledige Zesta team stond in mijn potten te roeren. Gelukkig. Bovenhemelse paella (ben geen paella fan, maar voor deze ga ik te voet... allez nu ook niet tot in Scherpenheuvel, maar toch tot aan de steenweg), rode poon, mosselen in alle geuren en kleuren, vispannetjes, garnaalkroketten... Allemaal overheerlijk en VER boven het 5 € budget. Dus is het vandaag een heel eenvoudige lunch en helaas morgen ook nog een simpel - maar wel een amai da's lekker - dessertje.

Er komt beterschap. Meer originaliteit. Nog effe wachten. Gelukkig heeft Elza al een heerlijke soep gekookt met vakkundig zelfgekweekt onkruid.

Ondertussen leuter ik maar verder om uiteindelijk toch tot mijn recept te komen. Gelukkig is eenvoudig ook lekker. 't Is eigenlijk de ideale manier om "kliekjes" te verwerken. Een halve paprika die in de koelkast ligt te verpieteren, een handjevol erwtjes die nog in een veel te grote doos in de diepvries ijs zitten te vergaren... 't kan er allemaal in. Veganistisch, vegetarisch, carnivoriaans... it's up to you.

Voor deze versie heb ik gebruik gemaakt van de onderste delen van de asperges van gisteren.


dag 4


Wat kan erin?

75 g couscous per persoon (koken volgens de aanwijzingen op het pak)
tomaatjes
asperges
erwtjes
paprika
bloemkool
worteltjes
venkel
courgette

kip/tonijn/feta/kaasblokjes/garnalen/...


Eigenlijk is alles mogelijk.


Dressing:

Enkele lepels natuuryoghurt, een aantal fijngehakte muntblaadjes, peper, zout... eventueel wat look, beetje citroensap. En je hebt een zalige dressing.



Ik moet er misschien best niet bijvertellen dat ik er een heerlijke rode poon, wat gamba's en zalige kabeljauw bij gegeten heb. Maar hey, ik kan het toch niet slecht laten worden hé.


Smakelijk!


ann

Ah ja en er is ook een 40 dagen zonder geld facebookpagina waar je ideetjes, tips en links naar jouw blog kunt posten.

2 opmerkingen:

  1. Ik maak geregeld de tabouleh van Jeroen Meus, heel erg lekker maar veel snijwerk: al de groentjes moeten in heel kleine blokjes omdat ze niet gekookt worden(en ik kan dat niet snel). Dan is jouw versie heel wat vrouwvriendelijker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yum, zal ik ook eens proberen! Super initiatief, en ik deed vandaag mee, zonder het eerst te beseffen (http://lilimakes.blogspot.com/2012/05/italie-op-mn-bord.html)! Hoera :-)

    BeantwoordenVerwijderen