maandag 21 mei 2012

Dag 12: Ik heb het mij gemakkelijk gemaakt.

Met deze spaghetti carbonara, een van mijn favorietjes. En aangezien ik niet zo'n "sausemieke" ben, is het zonder room, zoals het hoort. Deze pasta is op minder dan 10 minuutjes klaar (allez, bij mij dan toch) en 't is echt overheerlijk. Comfort food, comfortabel snel.

Mennekes, ik weet niet wat het is, maar ik was dit weekend zooooo moe. Heb wel een uurtje zalig in de zon gelegen, heerlijk. Ik vond de regen daarna niet eens zo erg. Het is lekker warm, en dat werd tijd. Allez kom, we gaan koken. Een beetje maar.


carbonara


Wat heb je nodig?

100 g pasta per persoon
3 eieren
75 g gemalen pecorino (of parmezaan)
2 el bladpeterselie fijngehakt
1 klontje boter
150 g gezouten spekblokjes
3 teentjes look (fijngehakt).


Kook de pasta volgens de aanwijzingen op het pak.

Smelt ondertussen een klontje boter in een grote braadpan en bak er gedurende 3 minuutjes het spek in tot het spekvet volledig gesmolten is en de blokjes mooi gebruind zijn. Doe er de look bij en laat een minuutje meebakken, maar let op dat de look niet begint te verkleuren.

Giet de pasta af en vang een 1/2 kopje van het kookwater op. Doe de pasta bij het spek en roer grondig. Haal de pan van het vuur. Breek 3 eitjes in een kom en doe er de kaas bij, klop goed los. Roer het eiermengsel onder de pasta en giet er het opgevangen kookwater bij, roer nog eens.

Verdeel de pasta over de borden en doe er een flinke draai van de pepermolen over. Besprenkel met de bladpeterselie.

Smakelijk!



Ann

3 opmerkingen:

  1. Hmmm, dat staat hier vanavond ook op het menu. Lekker en snel, me like. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LOL!! Vanavond maakte ik een pasta met roomsaus.... waarvan mijn man dacht dat het een carbonara was. Ik zal binnenkort dit recept eens maken.... dan kan hij het verschil proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met een rauw ei als decoratie? Dat is durven!

    BeantwoordenVerwijderen