donderdag 20 oktober 2011

Ik heb klachten gekregen.

't Is staking thuis. Ja 't moest ervan komen hé. "Ik wil geen speciaal eten meer, ik wil biefstuk met saus en frieten!!!!". Dat was duidelijk.

Nu ja, zoooooo erg vind ik dit nu ook weer niet hoor. 't Moet niet elke dag een specialleke zijn natuurlijk. Gewone fret kan ook enorm smaken. Daarom stond er vandaag steak provençale op het menu. En zo maak ik hem.


sauce provencale


Wat vliegt erin?

3 sjalotjes, fijngehakt
3 teentjes look, fijngehakt
1/2 rode, 1/2 gele en 1/2 groene paprika (als 't grote zijn) in reepjes
1 bakje champignons, in schijfjes gesneden
3 tomaten
1 blik tomatenblokjes (400 g)
1 glas witte wijn (droge)
1 takje tijm
1 laurierblad
3 peterseliestengels (optioneel)
1 kl provençaalse kruiden
1 kl suiker
peper en zout
2 el olijfolie


Zet een pan op het vuur, en doe er de olijfolie in. Fruit de sjalot en de look gedurende 3 minuutjes op een medium zacht vuurtje. Voeg er de in reepjes gesneden paprika aan toe en laat een aantal minuutjes stoven met het deksel op de pan.

Doe er nu de kruiden bij (peterselie, laurierblad, tijm, provençaalse kruiden) en de wijn en laat eventjes koken. Kap er nu de champignons bij en laat opnieuw een 7-tal minuutjes garen. Snij ondertussen de tomaten in vier en doe ze bij de rest, samen met tomatenblokjes. Kruid met peper, zout en suiker en laat een uurtje pruttelen op een zacht vuurtje.

Proef en kruid bij naar smaak.

Smakelijk!

En bij deze is de vrede ten huize Ph-C weer hersteld. ;-)

8 opmerkingen:

  1. Pees en vree weerom.... Yihaa

    Christel

    P.S.: Mannen toch hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De reden dat al niet meer receptjes uitprobeerde die hier altijd zo schoon gepresenteerd worden, ik zou ook klachten krijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, hier wordt er vooral geschreeuwd om worst....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker. En mijn man (die meestal zelf kookt) vond het "eens iets anders". Zo zie je maar.
    Bedankt voor het recept

    BeantwoordenVerwijderen