vrijdag 16 september 2011

De hamaaaiii da's lekkere kip met pinda-yoghurt saus

English version here.


Ik begrijp mezelf soms niet meer. Elke dag ga ik op zoek naar originele recepten om mijn blog mee te spijzen, maar de meest voor de hand liggende dingen vergeet ik soms. Deze kip bijvoorbeeld met pinda-yoghurt saus is thuis een absolute favoriet. En er is gelukkig niet veel werk aan.

Voor de mensen die pindakaas niet kennen (ja die bestaan nog), da's dus geen kaas hé. Dat staat bij de choco. Ik gebruik meestal Calvé of Davina.

chicken with peanut sauce


Wat draaien we erin?

4 kipfilets
3 cm verse gember (geraspt)
1 flinke teen knoflook (geraspt)
1 chilipepertje (zonder zaadjes en fijngehakt)
1 bosje koriander
2 à 3 el pindakaas*
200 ml Griekse yoghurt (of volle yoghurt)
150 ml kippenbouillon
2 el arachide olie

Snij de kipfilets in stukken. Doe de olie in een braadpan, en bak er de kip in tot ze een beetje begint te bruinen.

Snij de steeltjes van de koriander en hak ze fijn. Doe ze samen met de, de chili, de geraspte gember en look bij de kip en laat nog 2 minuutjes bakken. Giet er de bouillon bij, alsook de yoghurt en lepel er de pindakaas in. Laat nog eventjes doorkoken (maar niet té hard) en haal van het vuur.

Serveer met rijst.

12 opmerkingen:

  1. Je hebt altijd oongewoonlijke ideen en kombinaties:) Yoghurt en pindakaas best mogelijk dat het lekker is;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmh... klinkt lekker, die ga ik zeker uitproberen. M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed en niet te veel werk, we will test it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En Hamaaaiii, die was ook lekker! Ik heb 'm meteen gemaakt gisteren! (= vrijdag) Heerlijk! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat was dus echt superlekker, we hebben het net gegeten met frietjes en sla. Ook de kinderen vonden het heerlijk! Ga vooral door met je fantastische recepten en mooie foto's hier, 't is elke keer weer genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw recepten zijn echt de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze stond gisteren bij ons op het menu!! Heerlijk, zowaar! Echt een aanrader! Zelfs de kinderen lieten het zich smaken! Bedankt voor dit recept! (en alle anderen, in dat geval!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mmm! Juist gezien in je top tien overzicht! Dat komt op mijn "to-eat" lijstje voor het weekend. Heb nog genoeg pindakaas in de kast staan, want alleen krijg ik die niet zo snel leeg.
    Bedankt voor het recept :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik het enkel daarvoor, want anders vind ik dat dus echt niet te vreten. :)

      Verwijderen
  9. Bij ons stond ook nog zo'n pot pindakaas in de kast (eerst vinden ze het mégalekker, en dan blijft het gewoon onaangeroerd staan), dus vanmiddag stond deze kip bij ons op het menu. Superlekker ! Weinig werk maar o zo smaakvol. Had nog wat kokosmelk open van gisteren, en heb er ook wat lepels bijgedaan. Dit komt vaker op het menu.

    BeantwoordenVerwijderen