donderdag 11 oktober 2012

Niet zo flatterende maar delicieuze pasta met artisjokpesto

Soms heb ik al eens een mindere dag en dan lukt het van geen kanten. Ik heb het dan over de foto hé, niet over het recept, want da's echt wel heel lekker. Het komt uit het Delicious magazine, is makkelijk én redelijk snel klaar. Bovendien is het eens een leuke afwisseling van een gewone pesto.

Echte foodies koken zelf hun artisjokken, ik ben maar een amateurke en ik heb dus gemarineerde artisjokkenharten genomen. Helemaal zelf gekocht. Uit blik gaat ook.


artisjok pesto 2


Wat heb je nodig?

125 ml olijfolie
3 teentjes knoflook, fijngehakt
70 g volledig uitgedroogd brood, grof verkruimeld
3 el fijngehakte peterselie
400 g fusili
2 handen spinazieblaadjes
1 bos basilicum
500 g artisjok harten (uitgelekt en in blokjes gesneden)
80 g geraspte parmezaanse kaas
rasp van 1 citroen
sap van 1/2 citroen
citroenhelften voor erbij




Verhit 2 1/2 el olie in een koekepan op middelhoog vuur. Roerbak 1/3 de van de knoflook gedurende 30 seconden, voeg het broodkruim toe en bak gedurende 3 minuutjes goudbruin.
Breng op smaak met peper en zout en roer er de peterselie door.

Kook de pasta beetgaar en giet af.

Pureer ondertussen de spinazie, basilicum, artisjok, parmezaan, citroenrasp en sap en de rest van de look in een keukenrobot. Giet er geleidelijk aan de olie bij. Kruid met peper en zout.

Roer de pesto door de pasta. Schep op de borden en strooi er de gebakken broodkruim (pangrattato) over. Serveer met de citroenhelften.


Smakelijk!


3 opmerkingen:

  1. Ik zou het echt niet beter kunnen hoor...die foto nemen...én die pasta maken...ziet er keilekkeruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is er mis met de foto? Ik ga meteen aan de slag om dit recept te maken voor vanavond. Zalig lijkt het me. Ik ben een fan, u merkt het.... @

    BeantwoordenVerwijderen