donderdag 4 oktober 2012

Potvolchoco! 't Is de week van de Fair Trade!

Het is bij Oxfam de Week van de Fair Trade en da's een prima reden om hier 5 potten fair trade choco te verloten. Het enige wat jullie* moeten doen is op deze blogpost reageren en een onschuldige hand zal de winnaars aanduiden. Je krijgt de tijd tot en met 13 oktober om deel te nemen.


choco


Ik weet het, het is geen zilveren servies of zo, maar kom, wie het kleine niet eert...
Bovendien kan het geen kwaad om zelf eens naar een Oxfam Wereldwinkel te stappen en daar een pakje koffie of zo te kopen. Het is een kleine moeite én je helpt er de arme boeren in het Zuiden mee. Ze krijgen hiervoor een eerlijke prijs én wat vooral heel belangrijk is: je vermijdt er die dekselse kinderarbeid mee.

Zeker cacaoproducenten (ja ook de grote merken) bezondigen zich aan deze moderne slavernij. En cacao zit in... ja choco. Wie niet kan wachten op zijn pot Fair Trade choco kan zijn lege pot choco (van gelijk welk merk) ruilen voor een volle pot bij de Oxfam Wereldwinkels op 13 oktober 2012.


Fwala, ik heb mijn goeie daad voor vandaag gesteld. :)



Veel succes!


Ann






*Enkel voor deelnemers wonend in België.

55 opmerkingen:

  1. Amai verloten zelfs :)
    Ik zei het al op flickr, er is geen beter choco dan den deze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Okee, nee... mijn warrige kop heeft niet op "post comment" geklikt.

      Verwijderen
  2. die choco is heer-lijk! ik doe dan ook heel graag mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is echt goede choco. Bovendien is de prijs meer dan 'ok'. Het is lang geleden dat ik nog eens zo'n potje in de kast had en doe dus met plezier mee met de loting!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerlijke choco smaakt dubbel zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmm, ik wil ook wel (h)eerlijke choco...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mmm lekker, en nog lekker in de oxfam wereldwinkel: de chololade, de hagelslag, de citroenthee, de mango-sinaasthee, de honing, de noten, de anananas, de worldshake fruitsap, enz... Inderdaad redenen genoeg om af en toe eens naar de wereldwinkel te wandelen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, choco! Mijn zoontje is zot van deze Fair Trade choco. Ik wil dus wel zo'n potje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toffe foto! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superlekkere choco, zelf heb ik liefst die met donkere chocolade.
    Dus ik doe zeer graag mee met deze actie.
    Tip: ook de honing van de Wereldwinkel is een aanrader

    Groetjes
    Malika

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zelf wil ik een beetje meer fair-trade gaan eten, maar aangezien ik niet insta voor de boodschappen lukt mij dat tot nu toe helemaal niet.
    Dus ik wil zo'n potje wel winnen, want als de venten in huis deze choco lekker vinden dan sta ik alvast een stapje dichter bij het fair-trade eten.

    Groetjes, Ella

    P.S. Stiekem zal ik die choco zelf ook lekker moeten vinden, tot nu toe lust ik alleen die choco uit die grote pot met rode letters op :s

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super!!! Als vrijwilligster bij Oxfam kan ik zo'n blogbericht alleen maar toejuichen!!!
    Voor mij geen pot fairtrade-choco, want die staat al in de kast uiteraard. Maar toch nen dikke merci om wat fairtrade-reclame te maken! Op zaterdag 13 oktober allemaal met een lege pot choco naar de wereldwinkel en ruilen maar!! (ter plekke kan je ook nog meedoen aan een wedstrijd om lekkere fairtrade-wijnen te winnen!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb hier een chocoverslaafde in huis die zweert bij Nutella. Deze wedstrijd lijkt me een goede kans tot heropvoeden ;-). Ik doe dus zeker mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij kopen regelmatig dingen in de wereldwinkel zoals couscous of honing of olijfolie ofzo. Maar de choco hebben we nog nooit gekocht. Beetje nutella-verslaafd... :-s
    Maar... ik had al gelezen van die 'inruilactie' en we hebben net een lege pot choco, dus wij gaan er op 13 oktober al eentje ruilen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik waag ook mijn kans voor dit heerlijke bruine goedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij zijn hier fan van Oxfam!Beter daar af en toe kopen dan lotjes en kaartjes hier heb je zelf ook nog iets aan :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze choco wil ik ook wel eens proeven! Nog nooit geprobeerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super ! Ik ga ook een nieuwe pot choco ophalen op 13 oktober voor een oude pot ... OWW laarne heeft er zich al op voorbereid !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik wil die choco wel eens uitproberen! En ik ben er zeker van dat die hier thuis rap leeg zal zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog nooit geproefd, ben benieuwd, ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ikke ikke ikke! Met 4 chocofans in huis vliegen de chocopotten er hier stevig door!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik laat de kans graag aan mensen die 'm nog niet kennen.
    Wij kopen altijd fairtrade choco, koffie, thee, rietsuiker, rijst...Voor ons is het een kleine moeite maar voor die mensen daar kan het een groot verschil maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier ook 4 chocoliefhebbers, dus ja graag! Ik ken deze choco niet maar hij ziet er lekker donker uit mmmmm;

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik doe ook mee!! lekker voor op zoonlief zijn bokes met pindakaas, appel en banaan :°)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. MMM, CHOCO! Ik ben fan en wil stiekem al langer overschakelen op fair trade choco...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mmmm lekkere pot choco!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Met een klein chocomonster in huis kan ik niet anders dan meedoen... En ik weet ook dat dit heeeeeeel lekkere choco is!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. nee, ik doe (helaas)niet mee want ik woon in Duitsland.
    Maar wel een heel goed initiatief...

    Groet Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ok, ik doe mee, maar ik haal er ook eentje op in de plaatselijke wereldwinkel:-) altijd prijs dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Als ik win, ruil in mijn lege pot in bij u!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik waag een kans. Komt er ook nog een receptje met choco ? Kan je daar eigenlijk iets anders mee doen dan op een boterham smeren ? Food pairing met choco !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://photo-copy-ann.blogspot.be/2012/06/dag-37-nutella-meringues.html :)

      Verwijderen
    2. Ik mag vandaag een receptje maken met verse truffel, maar ik denk toch dat ik die choco niet in de buurt ga laten komen. :)

      Verwijderen
  32. jaja, hier doe ik ook graag mee! gelukkig geen moeilijke vragen hier :) en nu die bijna lege pot uitlikken want die moet op tijd klaar staan voor volgende zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. choco maak ik altijd zelf maar zo'n potje is hier ook altijd welkom hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Deze choco wil ik ook wel eens proeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Die Fair Trade choco wil ik wel nog eens proberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wij kopen wel vaker fair trade procucten maar de choco ken ik (nog) niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Chocooo, boke chocooo, ja wij willen een boke met chocoo :) Ik was vroeger chocoverslaafd, maar nu eigenlijk al een tijdje geen choco meer in huis (wel chocolade natuurlijk :P)...daar mag verandering in komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. geen ontbijt zonder mijn boke met choco!
    Ik doe graag mee voor het mmmmjammie-potje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. De oxfam-choco hebben we nog niet geprobeerd dus wagen we graag onze kans om er één te winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oké, schuldbekentenis: ik heb nog nooit Oxfam-choco gekocht, en ik lust helemaal geen notenchoco. Maar hier thuis zijn er vier Nutella-verslaafden, dus een ideale gelegenheid om hen een (h)eerlijke notenchoco te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Die wereldwinkels doen het wel goed, op al die blogs choco weggeven...
    Maar goed, 't is voor de kinderen (suikerstop hier), dus wagen we onze kans ook graag! Een mens kan al eens geluk hebben, hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik wil ook mijn kansje wagen. Choco is echt mijn ding!
    Maar ook als ik niet win, wil ik zo'n pot in huis.
    Dus eerstdaags koop ik me er gewoon ook eentje!
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen