dinsdag 17 april 2012

Een lelijk eendje, maar dan wel een heel lekker.

Je hebt zo van die momenten waarbij je allerhande overschotjes je in je frigo hebt liggen. Je kletst die dan achteloos bijeen in een saus of ovenschotel en serveert dat dan aan je Chinese vrijwilligers. Soms valt dat mee, soms wat minder. Maar vandaag viel het toch wel héél goed mee, al zeg ik het zelf.

Ik heb me moeten haasten om er een foto van te maken, want er was maar een heel klein beetje over én er stond iemand in mijn rug te zuchten met een leeg bord. Hij is wel erg basic (de foto bedoel ik dan), maar de pasta zelf is net het tegenovergestelde. Boordevol smaak. Zalig!


kliekjespasta


Wat heb je nodig?

2 el olijfolie
100 g gezouten spekblokjes
100 g feta
1/2 zoete paprika (van die lange)
1 sjalot
2 teentjes look
150 g kerstomaatjes
1/2 tl tijm
1 mespuntje chilipoeder
peper van de molen
enkele blaadjes verse munt

Spaghetti, tagliatelle, spirelli... wat je ook in huis hebt.


Kook de pasta volgens aanwijzingen op het pak.

Bak de spekblokjes in de olijfolie tot ze knapperig zijn. Hak ondertussen de paprika, sjalot en look fijn. Schep de spekblokjes uit de pan en zet opzij. Doe nu de paprika, sjalot en look in de pan en bak glazig in dezelfde olijfolie.

Snij de kerstomaatjes in twee en doe bij de rest. Laat ze 3-4 minuutjes meebakken. Verkruimel er de feta over, doe er de tijm en de chili bij en kruid met peper (géén zout want het spek en de feta zijn al zout genoeg). Laat nog een tweetal minuutjes meesudderen.

Giet de pasta af en roer de saus onder de pasta. Verdeel over de borden en versier met enkele blaadjes verse munt.

Dat smaakt echt af!

6 opmerkingen:

  1. Die overschot-gerechtjes zijn vaak het lekkerst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Morgen sta ik in jouw rug te zuchten! Deal! :-) Overheerlijk ziet het eruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik voelde mij al aangesproken bij het eerste deel van dien titel ;;;;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pas je blog ontdekt... Je schrijft zalig en de receptjes zien er very yummie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Door overschotjes te gebruiken worden toch vaak de beste recepten verzonnen! Dit klinkt heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo, ik heb pas je blog ontdekt en dit receptje als eerste uitgeprobeerd. Het was héél lekker. Dit zal zeker nog op de menu staan. groetjes Claire

    BeantwoordenVerwijderen