dinsdag 24 april 2012

Over heerlijke choco en een even heerlijke Brigitte Kaandorp...

Ik heb het hier al eerder geschreven: ik ben een echte Brigitte Kaandorp fan. En na haar passage gisteren in de Stadsschouwburg van Antwerpen, is dat alleen maar erger geworden. Ze was weer haar heerlijke zelf. Haar zelfspot is legendarisch en het leukste van al is dat je jezelf in haar humor terugvindt.

Ik hoorde hier en daar wel "ik vind ze precies beter op youtube" maar de mensen vergeten dat youtube alleen de allerbeste stukjes brengt. Nu ja, ik heb de hele avond smakelijk zitten lachen en mijn gezelschap ook. Van gangreentenen tot limonade in de Hema, van winterbanden tot vervallen kortingsbonnen... ze schetst dagdagelijkse humoristische situaties die iedereen wel eens voorheeft. Zij is veruit de meest grappige vrouw uit de Nederlanden, wat zeg ik, voor mij is ze de meest grappige persoon tout court.

Dit is een liedje uit een van haar vorige shows. Aangezien "Ik heb een heel zwaar leven" zowat iedereen uit het hoofd kent, heb ik gekozen voor Andries Knevel.




Oh ja, ze had zelfs een grap over brood, en dat treft... ik heb zondag zelf choco gemaakt. Héél lekker zeg! En zo makkelijk!


chocopasta


Het is een recept van de Meus voor Zesta. De volgende keer ga ik wel meer chocolade en slechts zeven lepels suiker gebruiken, want ik heb het graag wat minder zoet.

Wat heb je nodig?

250 g echte boter (kamertemperatuur)
100 g pure chocolade
2 dl melk
10 el suiker

Verwarm de melk in een pannetje en voeg de chocolade toe. Blijf goed roeren tot je chocolademelk hebt. Giet in een blender en doe er de in blokjes gesneden boter bij en de suiker. Mix tot je een gladde massa hebt.

Giet over in enkele potjes, draai dicht en laat opstijven in de koelkast.


That's it!


PS: je gaat efkes via captcha moeten passeren om een reactie te posten want ik heb last van spammers op mijn blog. Mijn excuus.

5 opmerkingen:

  1. Ik deel je Kaandorp-liefde volledig! In Aalst was ze ook gewééééldig! Van lachen tot ontroerend. En wat een prachtige liedjes en Vooral met papageno-balkon scéne heb ik grote ogen getrokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog een Brigitte fan. Hier schalt regelmatig 'Ik heb een héél zwaar leven' door het huis :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier nog zo'n grote Kaandorp fan. Spijtig dat ik er gisteren niet bij kon zijn.
    'Ik ben hem kwijt' is ook nog zo'n heerlijke klassieker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zij is geweldig, helemaal mee eens! En dit lied, ik moet nu al lachen voordat het liedje is begonnen, hi-la-risch.

    BeantwoordenVerwijderen