maandag 23 april 2012

Over simpele pasta en schoon portretten...

Ik weet het, niet veel mensen kijken naar de Canvascollectie. Ik wel, een goeie maat van mij stond dan ook ferm in "the picture" met haar koffieblikjes en prachtige foto's. Het was een heel mooi en kwetsbaar portret. Ons Veronika heeft dat goed gedaan. Respect!

Van een puur portret naar een pasta met pure smaken, 't is misschien wat kort door de bocht, maar hier mag dat. Deze pasta is echt supereenvoudig, aanvullingen zijn dan ook mogelijk. Met groene asperges bijvoorbeeld. Maar soms is back to basics het allerlekkerst.


pasta with polak


Wat heb je nodig voor twee?

300 g witte vis (ik heb polak genomen)
150 g kerstomaten
1/2 chilipeper (vers of gedroogd)
3-4 teentjes look geplet
15 zwarte olijven (ontpit)
2 el fijngehakte peterselie
peper en fleur de sel
3 el olijfolie
beetje citroen

pasta


Kook de pasta volgens aanwijzingen op het pak.

Stoom de vis gaar.

Doe de olijfolie in een pan doe er de look en kerstomaten in en bak gedurende 3 minuutjes. Hak de chili fijn (laat er de zaadjes in als je het graag wat pittiger hebt) en doe bij de tomaten. Ook de olijfjes mogen erbij en laat eventjes doorwarmen. Haal van het vuur.

Giet de pasta af, verdeel over de borden. Leg er de vis op en schep er de tomaten "saus" over (ook de olie). Besprenkel met peterselie, kruid met peper en zout en knijp er wat citroensap over.

Simpel maar lekker.

2 opmerkingen:

  1. En nu weet ik gewoon, dat als ik deze maak mijn zoontje gaat mopperen...... Bah, vis in de pasta! Volgens hem kan/mag dat toch echt niet.

    Maar waarschijnlijk heeft hij binnenkort gewoon pech en krijgt hij deze pasta te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel, ik kijk daar ook naar en deze pasta ga ik zo snel mogelijk maken!

    BeantwoordenVerwijderen