zondag 22 april 2012

Workshop Foodfotografie... the day after.

Amai, wat was me dat zeg! Ik heb ondanks al mijn twijfels en onzekerheden vooraf, een heel fijne dag beleefd. En ik denk dat het ook voor mijn cursisten het geval was. Ik heb zelfs het gevoel dat ik veel meer van hen geleerd heb qua styling dan omgekeerd. Het was, zonder overdrijven, een toffe bende, heel ontspannen en vooral ongedwongen. Iedereen hielp iedereen en dat was mooi om te zien.

Doordat ik zo zenuwachtig was ben ik stomweg vergeten om zelf foto's te nemen. Een ondergelopen kelder en het installeren van een dompelpomp zo tussendoor kan er wel iets mee te maken hebben. :-)

Het enige wat ik jullie kan laten zien is een stukje van de theorie. Over welk effect een ondergrond en zelfs een bord kan hebben op een simpel stuk fruit.


workshop


workshop


workshop


workshop


Of hoe een donkere of lichte setting een heel andere sfeer creëert...


workshop


workshop


Eigenlijk heb ik ze helemaal niet geholpen, ze mochten doen wat ze wilden met al mijn ondergrondjes, bordjes, stofjes en andere prullaria. Ik kan je verzekeren er zaten een paar heel mooie stilistische ontwerpen tussen. Zij hebben mij getoond dat er nog andere mogelijkheden zijn en dat was voor mij een enorme verrijking. Ze nu nog omzetten in de praktijk. :)

Het is mogelijk dat ik er eind september/begin oktober nog eens eentje organiseer. Ik zal tijdig een oproep plaatsen.

Een paar van de mooie resultaten zijn hier en hier te zien. Knap hé!

10 opmerkingen:

  1. Joan Vanden Bossche22 april 2012 om 11:06

    Was heerlijke dag & heerlijk gezelschap! Benieuwd om nog te horen van de andere uit ons bendeke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zeker een aanrader. Het gezelschap was idd erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allee Ann, vergeet gij gewoon foto's te trekken ofwa??
    Ej, maar ik heb veel bijgeleerd! Merci daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan ik bij jou niet zowel leren koken als een workshop foodfotografie volgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Da's een beetje veel ineens, vrees ik. Het was gisteren al een heel drukke dag. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh heerlijk, fijn dat het eindelijk zover was! Voorlopig hou ik het zelf bij kwijlen op andermans foto's :)

    Trouwens, bij het zoeken naar een receptje met asperges op Zesta (jawel) gisteren kon ik er meteen een foto uitpikken die van jou was, met die blauwe ondergrond. Echt tof om tussen zoveel foodfoto's jouw stijl te herkennen Ann!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het helpt ook wel dat mijn naam er in 't groot bijstaat hé. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Albert Verdeyen stond eronder, schone schuilnaam Ann :)
      (Maar als je doorklikt dan zijn het inderdaad koeien van letters, amai)

      Verwijderen
    2. Ik vond Albert beter bij mij passen dan Albertine. ;-)

      Verwijderen