donderdag 3 november 2011

Op 10 minuutjes ben je in de hemel.

Fabelachtig, miraculeus, overheerlijk, fantastisch, megatastisch, crimineel, subliem, buitengewoon, magnifiek, verbluffend, goddelijk,... je mag zelf kiezen hoe je deze pasta gaat beschrijven, want hij is gewoonweg... eh... zie voorgaande. En 't leuke is, hij is binnen de 10 minuutjes klaar. Ideaal dus voor keukenklunzen en mensen zonder tijd. Oh ja, was ik al bijna vergeten te zeggen, 't is er eentje met walnoten, chili en mascarpone.


walnut chili rigatone


Wat gaat er allemaal in?

500 g rigatone
2 teentjes look, zeer fijngesnipperd
1 1/2 chilipepertjes, ontdaan van de zaadjes en zeer fijngesnipperd
3 el grofgehakte walnoten
1 kl verse tijmblaadjes
3 flinke el mascarpone
50 g fijngeraspte parmezaan
olijfolie


Kook de rigatone volgens de aanwijzingen op het pak in ruim gezouten water.

Zet een droog pannetje op het vuur en doe hierin de walnoten. Als de walnoten lekker beginnen te ruiken mag je ze van het vuur halen en laten afkoelen. Doe nu 1 el olijfolie in het pannetje en bak op een heel zacht vuurtje de look en de chili (de look mag niet bruin worden). Haal na 2 minuutjes het pannetje van het vuur, doe hierin 2/3 van de walnoten, tijm, mascarpone en parmezaan. Roer goed en doe 3 à 4 el van het pastakookwater bij de saus.

Giet de pasta af, doe terug in de pot en giet er de saus bij. Roer goed, verdeel over de borden en besprenkel met de rest van de walnootjes.

Dees is gewoon niet te doen!

14 opmerkingen:

  1. fenomenaal, weergaloos,excellent,ongeëvenaard,appetijtelijk, delicieus, exquis ... ne mens zou er lyrisch van worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké, dat maak ik dus vanavond. Merci voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat is niet eerlijk .Ik bedoel nederlands isniet mijn moedertaal en jullie hebben alle goede worden gebruikt !:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ... aiaiaia... dat is confronterend!
    Ik heb twee avonden lang een hele zak walnoten gekraakt en minutieus ontdaan van elk velletje, genietend van de voorpret om ze in zo'n gerechtje als hierboven te gebruiken... gisteren ontdekte ik een doos vol schimmel... bááááááálen...
    Katriend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is voor morgen!!
    Sinds ik je blog heb doorgekregen van een collega,zsazsazsu, heb ik al verschillende receptjes klaargemaakt en telkens was het een schot in de roos!
    Merci voor alle tips!
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vanavond klaargemaakt en ja alles wat je er over vertelde klopt! Zelfs de jongste vond het heerlijk en heeft geholpen. Zo snel warm, lekker eten op tafel. Hij zit al in mijn 'kook-schriftje'.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ga toch eens iets maken. kan ni anders. dit wordt een hit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Awel ja, niet slecht. Niet om achterover te vallen, though. En volgende keer ga ik wel een dubbele portie saus maken, want dikke pasta met hier en daar wat saus, dat is toch niet aan mij besteed...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Lies, is u dat nog niet opgevallen dat er in mijn recepten niet veel sausjes voorkomen? Ben nogal een droge. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zou ricotta ipv mascarpone ook lukken? Ik heb nog een potje staan en weet niet wat ik ermee moet doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het werkt trouwens ook met roomkaas, of zelfs met sojaroom en gistvlokken voor de veganisten. Leve Vegalicious!! :)

    BeantwoordenVerwijderen