vrijdag 3 augustus 2012

Dag 29: Griekse salade met een kleine twist

Ik had hier nu eens echt zin in sè. Een goeie Griekse salade. Ik heb er wel brood en tzatziki bijgegeven. En dat smaakt wreed af, al zeg ik het zelf. Bovendien is feta een vrij magere kaas en past dus prima in een "gezondere" levensstijl. Doordat de feta kort gebakken is, geeft dat nog een extra meerwaarde aan de salade. Kom, we vliegen erin!


Greek salad with baked feta


Wat heb je nodig voor 2 personen?

1 krop Romeinse sla
1 pakje feta (200 g of meer als je wil)
100 g gemengde olijven
200 g kerstomaatjes (verschillende kleuren)
4 kleine 'snoep' komkommertjes
1/2 rode ajuin (flinterdun gesneden)
2 el olijfolie + extra om te bakken
1 el rode wijn azijn
2 tl honing
peper en zout

Was de krop sla en verdeel over de borden. Snij de komkommers in de lengte in 6 stukken, en de kerstomaatjes in 2. Leg op de borden, samen met de ajuin en de olijven.
Maak een vinaigrette van de 2 el olijfolie, rode wijnazijn en honing. Kruid met peper en zout. Besprenkel over de salade.

Doe wat olijfolie in een anti-kleefpan en warm op. Bak er de feta in (2 minuutjes aan elke kant). Leg de feta op de borden en dien meteen op.

Smakelijk!


Ann



6 opmerkingen:

  1. Ge kunt er blijkbaar ook paprika met bechamelsaus bij serveren.
    http://juffrouwsanseveria.blogspot.be/2012/07/de-komkommertijd-in-een-gegrilde-paprika.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. είχα να πω πραγματικά νόστιμο

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik weet wat hier morgen op het menu zal verschijnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen