dinsdag 7 augustus 2012

Dag 31: Ohlalalalalaaaa exotisch slaatje.

Aaaaahhh hier ben ik weer met mijn fruit... 't heeft nog lang geduurd hé. Ik weet het, 't moest er van komen. Maar echt, dit is een ongelooflijk lekkere combinatie. Fris, beetje pittig, beetje exotisch...hmmmm... Dit is met rivierkreeftjes, maar eigenlijk gaat het perfect zonder. Oh ja, ik was eigenlijk op zoek naar light kokosmelk, maar ik heb het niet gevonden. Heb dan maar gewone kokosmelk genomen en die verdund met rijstmelk (met water gaat het ook zenne). Wat denkt ge? Gaan we eraan beginnen?


exotische salade


Wat heb je nodig voor 4 pers?

250 g (wilde) rijst (of zilvervlies)
1 grote rijpe mango
4 lente-uitjes
1 komkommer
200 g rivierkreeftjes
1 bosje verse koriander
2 el geroosterde pindanoten (ongezouten)

Voor de dressing

1 dl light kokosmelk
1 el vissaus
1 chilipepertje
1/2 limoen (sap)
1/2 tl honing


Spoel de rijst grondig en kook in gezouten water volgens de aanwijzingen op het pak. Als de rijst gaar is, giet af en spoel onder koud water. Laat grondig uitlekken.

Schil de mango en snij het vlees in blokjes van 1 cm. Snij de uitjes schuin zodat je mooie lange sliertjes krijgt. Schil de komkommer, ontpit en snij in blokjes van 1 cm.

Doe de mango, lente-ui, komkommer, rivierkreeftjes bij de rijst. Hak de koriander grof en doe samen met de nootjes bij de rijst. Meng goed.

Ontdoe de chilipeper van zijn zaadjes en hak heel fijn. Doe de kokosmelk, vissaus, chili, limoensap en honing in een kommetje en meng grondig.

Serveer de salade met de dressing apart.


Smakelijk!


Ann

4 opmerkingen: