zaterdag 25 augustus 2012

Weekendpost (eindelijk!) Fop-éclairs

Deze éclairs die eigenlijk geen éclairs zijn, komen uit het kookboek Fast, Fresh, Simple van Donna Hay. Zelfs de grootste keukenkluns kan ze maken, allez dat denk ik toch, of beter hoop ik toch. Nu zit ik hier te denken wat ik nog zou kunnen schrijven, 't is duidelijk dat ik een beetje uit mijn 'flow' ben. Hopelijk voor jullie komt mijn 'flowende' pen rap terug. Ahum. Haal die madeirakoekjes die je voor je tiramisu gekocht hebt, maar boven, we gaan er aan beginnen!


fop-eclairs


Wat heb je nodig?

100 g madeira koekjes
20 cl room om op te kloppen
1 el bloemsuiker (opgehoopt)
150 g zwarte chocolade (liefst geen andere)
1 kl plantaardige olie (geen olijf)


Klop de room op met de bloemsuiker tot je pieken hebt. Neem een koekje en bestrijk met een lepel de vlakke kant van het koekje met wat slagroom, leg er een tweede koekje op en leg op een rooster. Doe dit met de rest van de koekjes en de room.

Hak de chocolade in stukken (tenzij je pastilles gebruikt) en smelt voorzichtig in de microgolfoven of au-bain-marie. Haal van de warmtebron en roer er de olie onder.

Neem een éclair en lepel hierop wat van de chocolade. Doe hetzelfde met de rest en zet minstens een half uurtje weg zodat de koekjes zachter worden.


Smakelijk!



Ann

P.S. Een goeie raad van tante Kaat. Reinig je toetsenbord niet met instanet. Da's nogal een dure methode. Wink wink.

5 opmerkingen:

  1. Een raad van nonkel Fons. Geef verzopen toestellen niet te rap op. Heb zo ook al toeren uitgehaald met cd-speler grondig te reinigen. Na verloop van tijd heeft die zichzelf gereanimeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. njammie, zien er uit om op te eten! ;-) (knipoog)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat doet de olie met de chocolade?

    BeantwoordenVerwijderen