maandag 13 augustus 2012

Dag 36: Het Neanderthaler ontbijt.

Neen, niet de jacht en visvangst heeft voor dit ontbijt gezorgd, maar de bessenpluk. En het heeft gesmààkt, niet normaal. Bijna alles kwam uit de tuin en dan geniet je er dubbel zo veel van, vind ik. 't Is opnieuw een Pascalleke (Naessens), en hm hm hm... er zijn slechtere manieren om je dag te beginnen. Ik ben na dit ontbijt 2 uur gaan fitnessen en had absoluut geen honger achteraf. Voor de mensen die niet houden van kokosmelk, raad ik eventueel Griekse yoghurt aan.

Ik ga er nog rap een tekening van maken in mijn grot... om zeker van te zijn dat ze er binnen duizend jaar nog van zullen spreken.


vitamine breakfast


Wat heb je nodig?


Seizoensfruit allerhande: perziken, nectarines, abrikozen, vijgen, pruimen, druiven, aardbeien...

Bessen allerhande: blauwe bessen, frambozen (mijn struiken geven 2x jaar vruchten), braambessen,...


Zaden allerhande: sesamzaadjes, zonnebloemzaadjes, pompoenzaadjes, lijnzaad, havermout (is wel geen zaad, I know)

Noten allerhande: ik heb walnoten gebruikt.


kokosmelk


Maak al het fruit schoon, snij in stukken en verdeel over de borden of schaaltjes. Neem een deel van de bessen en pureer heel eventjes met de mixer. Doe de rest van de bessen bij het andere fruit. Schep in elk schaaltje 2 eetlepels van de bessenpuree en 2 eetlepels kokosmelk. Bestrooi met de zaden en da's alles.

Za-lig!



Ann

12 opmerkingen:

  1. ja, ... die pascal kan er precies toch wat van ... misschien moet ik dan toch eens een boek van haar in huis halen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag ik je vragen naar de prijs van je ingrediënten? Want ik weet dat dit lekker is en gezond. Maar voor iedere ochtend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lees eens de tekst grondig. :) Heel veel kwam uit mijn tuin. Het zijn ook niet de 40 dagen zonder geld, die zijn allang gepasseerd. :)

      Verwijderen
    2. Maar 't is zeker niet voor elke ochtend. Da's een feit, maar dat hoeft ook niet. :)

      Verwijderen
    3. Uiteraard. Maar jij hebt een tuin, en ik niet. ;-) Tijdens de volgende shoppingbeurt zal ik de prijzen eens vergelijken. Een beetje fruit tijdens je ontbijt is altijd lekker. Desnoods enkele lekkere stukken appel.

      Verwijderen
    4. Ik denk dat je dan aan een vrij pittige rekening komt. Bessen zijn vaak belachelijk duur en soms zijn ze al rot vooraleer je eraan begint.

      Verwijderen
  3. diepvriezen en dan op een koude winterochtend de zon in je bord vinden met al dat lekkers uit den hof !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als ik bij u woonde zou al mijn geld naar eten gaan. en zou je mij af en toe eens moeten opzijrollen om door te kunnen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gisteren in de winkel moest ik aan dit gerechtje denken toen ik in de fruitafdeling stond. Jammer genoeg stond er al haar op de besjes (letterlijk!). Zou je ook bessen in een pot op een terras kunnen kweken? Dan moet ik dat volgende jaar maar eens een kans geven denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. aardbeien kan je wel in potten kweken! de rest, geen idee?

      Verwijderen