dinsdag 28 augustus 2012

Zin om copywriter te worden?

Veel mensen weten niet eens wat een copywriter is of doet. Een copywriter is iemand met een vlotte pen die nogal serieus besmet is met het reclamevirus. Hij of zij bedenkt (en regisseert) radiospots, tv-spots, advertenties, schrijft catchy headlines (neen, het woord 'slogan' gebruiken wij niet), wervende brieven, grappige webteksten, bloedserieuze brochures,...


Bernbach ad


Het is iemand die weet wat zijn lezers denken en willen, iemand die 1 ding op honderd verschillende manieren kan zeggen... Gewoon creatief zijn met taal dus. Mijn leven van alledag. :)

Wil je van mij de kneepjes van het vak leren? Wil je je pen aanscherpen en er misschien ooit eens je brood mee verdienen? Wel, ik geef vanaf dit jaar les copywriting bij Syntra Leuven (donderdagavond) en Syntra Kontich (dinsdagavond).


Bill Bernbach ad


Je inschrijven kan hier. Er zijn nog plaatsen vrij!


Dikke pret!


Ann


P.S.: Deze advertenties zijn zo'n 50 jaar oud. Ze zijn van de hand van Bill Bernbach, de beste copywriter ooit.

16 opmerkingen:

  1. Weet je soms wie de cursus in Hasselt geeft? Lijkt me een heel toffe opleiding maar Haasrode is een beetje ver...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh, jammer dat het zo ver is ... zo een cursus interesseert mij wel.
    Als je eens in Oost - Vlaanderen iets wil doen ... of een cursus mooie foto's maken wil geven ... ik ben kandidaat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat zullen zeer plezante en inspirerende lessen zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh Kontich is achter mijn hoek ... Ik zou dat super vinden ... maar 't komt niet echt uit ... bevallen, verbouwen, en dan nog ergens opleiding vormgeving starten ... ik ga 't hier op 't werk toch eens voorleggen :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dju dinsdag... dan volg ik al Spaans. En Leuven... mmm toch maar niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wanneer start jouw dursus in noord-Nederland? Groet @

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinkt leuk en Kontich is niet zo heel ver. Het overwegen waard, al ben ik niet helemaal zeker of ik die training nog nodig heb. Hoe kan ik dat te weten komen, Ann?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, ik vind van mezelf dat ik nog steeds niet alle kneepjes van het vak ken. :) Het is méér dan goed schrijven alleen. Je moet leren schrijven voor verschillende doelgroepen, aan wat een postmailing moet voldoen, welke ongeschreven regels je moet volgen om de aandacht van je lezers te trekken. Talent alleen is niet voldoende. Je moet weten hoe je het moet gebruiken om efficiënter te communiceren. :)

      Verwijderen
    2. Overtuigend schrijven kan je alvast wel. Ik zal eens wat meer informatie opzoeken. :-)

      Verwijderen
    3. Serieus aan het overwegen, al vind ik twee jaar nog steeds erg lang. Is er geen kortere dagopleiding die ik kan volgen? Voorwaarde is wel dat er een even sympathieke docente moet zijn. ;-)

      Verwijderen
    4. Als je enkel het eerste jaar volgt, ga je al heel ver geraken. Alle belangrijke basics ga je al kennen. Je kan daarna nog altijd zien of je het ziet zitten om het tweede jaar erbij te doen.

      Verwijderen
  9. Ik ben me juist deze week gaan inschrijven! Maar niet in Leuven, dat is wat te ver ;-)

    BeantwoordenVerwijderen