vrijdag 10 augustus 2012

Dag 34: het "zucht" slaatje.

Ja, ik ben in mijne 'zucht' vandaag. Zucht. Ik heb constant goesting om te zuchten. Zucht (ziedet, nu doe ik het wéér). Zucht. Eh oei, dat was er eentje teveel. Zucht. Maar allez! Fin, ik had niet zoveel inspiratie vandaag (vandaar de zucht). Pas op, 't was lekker én gezond én vegetarisch, maar ja... zucht.

veggieslaatje


Wat heb je nodig voor 2?

200 g jonge spinazie
4 eieren (hardgekookt)
1 rijpe avocado
1/2 blik kikkererwten (200g)
3 el fijngesneden bieslook

Voor de dressing:

1 flinke el griekse yoghurt (0%)
sap 1/2 citroen
peper en zout


Verdeel de jonge spinazie over de borden. Snij de eieren in vier en schik op de spinazie. Schil, ontpit en snij de avocado in plakjes. Leg op de borden. Verdeel er de kikkererwten over en de bieslook.

Meng de ingrediënten voor de dressing en nappeer over de salade.


Smakelijk!


Ann




(Zucht - ben aan vakantie toe denk ik)


7 opmerkingen:

  1. Als ik me niet vergis ben jij hier al een meer dan een dik jaar dagelijks iets aan het posten (al dan niet sluikreclame ;-), maar toch). Laat het maar eens goed hangen jong!
    Ter compensatie voor de leegte die mij als bloglezer wacht, zal ik al je desserts eens klaarmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb je gisteren gezien op 1000 zonnen... (ja, ik heb juist gemist!)Leuk om te zien dat je ook je foto's buiten trekt! Zéér herkenbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je gebruikt vaak Griekse yoghurt 0%. Ik vind dat niet in onze Colruyt. En bij Delhaize enkel 2%. Ok dat is ook weinig, maar als 0% bestaat liever die natuurlijk :) Welke en waar koop jij precies?

    En nu ik toch aan het vragen ben... Ik zou het heel fijn vinden als je eens een recept post voor lekkere havermoutpap als ontbijt. Er zijn zoooooveel recepten dat ik niet weet wat ik moet nemen. De eerste poging vond ik alvast niet lekker, maar wil het echt wel een kans geven (voedselzandloper).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik koop de Griekse yoghurt 0% in den Delhaize. Maar het merk is 'Total'. Hier vind je al een paar havermoutrecepten.

    http://photo-copy-ann.blogspot.be/2012/07/dag-11-havermoutpap-in-al-zijn.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die heb ik blijkbaar gemist! Bedankt, ik probber het zeker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen