woensdag 4 mei 2011

Jonathan Jeremiah de nieuwe...

... Neal Diamond, vind ik. Of toch iets in dat genre. Een goeie stem, een akoestische gitaar, af en toe eens een viool. Maar meer niet. Geen special effects, geen synthesizers. Niets van dat alles. Alleen de essentie.


jonathan jeremiah


Ik had zijn eerste hit al eens hier gepost, Happiness heette dat. 't Was bij mij direct van yes! Die heeft iets. En nu ik zijn cd al een paar keer beluisterd heb, vind ik dat nog meer. Daar zitten toch een paar heel sterke nummers tussen. If you only, Lost, Happiness,... 't is een plaat die echt af is en die heel veel mensen leuk zullen vinden.

Pas op, 't is geen olijk vrolijk plaatje, maar zacht en teder, en gelukkig verre van zeemzoet.

Hier hoor je de man akoestisch aan het werk.



We gaan er nog van horen.

3 opmerkingen:

  1. Ik vind hem ook geweldig!
    Volgende week vrijdag komt hij naar AB. Ik wil graag, maar zoek nog een bodyguard om me 'snachts door Bxl te gidsen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ pamplemousse: de AB buurt is keurig hoor :)
    @ photo-copy: en de looks heeft hij precies ook wel (gestreepte t-sjurtjes, mmm...)

    BeantwoordenVerwijderen