donderdag 19 mei 2011

Rap rap mangotaartjes

Wat doe je als je drie mango's hebt en niet veel tijd? Van twee heb ik mijn mango-radijsjes slaatje gemaakt en van de derde deze snelle taartjes. Toegegeven, 't heeft langer geduurd om er een deftige foto van te maken dan om ze te bakken.


mango


Wat heb je ervoor nodig?

4 velletjes diepvries bladerdeeg (12 op 12 cm ongeveer)
1 mango
4 koffielepels + 1 flinke soeplepel abrikozenconfituur
4 koffielepels amandelpoeder
1 ei


Leg de 4 velletjes bladerdeeg op een bakpapier of een siliconematje (superhandig die dingen). Doe op elk velletje 1 koffielepel confituur en strijk wat uit (blijf zo'n 2 cm van de rand). Bestrooi hierover het amandelpoeder.

Ontpit en schil de mango en snij in fijne schijfjes. Verdeel de schijfjes over de vier taartjes. Breek het ei in een potje, doe er wat water bij en klop het los. Bestrijk de randen van het bladerdeeg met dit mengsel. Zo gaan de randen mooi glanzen tijdens het bakken.

Laat de taartjes 12 minuutjes bakken in een voorverwarmde oven op 200°.

Neem ondertussen een steelpannetje en doe hierin de flinke eetlepel confituur. Voeg er wat waterbij (zo'n 3 à 4 eetlepels) en roer. Zet op het vuur en laat het mengsel zo'n 30 seconden koken.

Haal de taartjes uit de oven en bestrijk de mangopartjes met de confituurgelei. Zo voorkom je dat ze uitdrogen en lelijk worden.

Je kan de taartjes zo opeten, maar met een bolletje ijs en/of wat slagroom gaat dat ook goed naar binnen.


mangotart


Smakelijk!

5 opmerkingen:

  1. Mmm, 'k ga deze zeker eens proberen. Ik hoop wel dat ze beter lukken dan de appeltaartjes in dit genre die je in de winter blogde, die van mij trokken op niks: uitgedroogde kromgetrokken plankjes waren het... Ik zal nooit een keukenprinses worden,daar heb ik me al bij neergelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's raar. Heb je ze niet te lang in de oven gezet? Want je moet al heel lelijk doen om zoiets tot kromgetrokken plankjes te krijgen.
    Is het een combi-oven? Misschien ze gewoon op 180° graden bakken. Elke oven is jammer genoeg anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, en ik blog vandaag over mijn appeltaart, met hetzelfde systeem, great minds think alike ;) De mangoversie probeer ik zeker eens uit! Mmm, amandel en abrikoos...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What's up, I want to subscribe for this website to get most recent updates, therefore where can i do it please help.
    Also visit my weblog Helpful hints

    BeantwoordenVerwijderen
  5. No added tіme expenԁed on the gуm, no back ԁіscomfoгt duе tо the fact οf to quite a fеw crunсhes or other stomach wοrκout routіnes and no faг more sweaty ωoгkouts basically tο make certain that your abs
    apρear exceptional.

    Here iѕ my page ... prnewswire.com/news-releases/flex-belt-review-and-latest-coupon-code-savings-now-featured-at-awesomealldaycom-190317331.html

    BeantwoordenVerwijderen