woensdag 9 februari 2011

Subliem mango-radijsjes slaatje

Toen we onlangs bij vrienden gingen eten, stond ook dit heerlijke slaatje op het menu. Sedertdien is het een favoriet bijgerechtje bij gegrilde kip of bij vis. Njam njam!


Actually, I like this one better.


Hoe maak ik het?


1 zeer rijpe mango
1 bosje radijsjes fijn gesneden
1/2 chilipepertje
1/2 bosje koriander fijngesnipperd
sap van 1/2 citroen
1 koffielepel roze/rode peperkorrels
1 eetlepel olijfolie van goede kwaliteit
fleur de sel

Schil de mango en snijd in kleine blokjes. Hak het chilipepertje fijn en plet de roze peperkorreltjes. Meng alle ingrediënten grondig en zet gedurende een uurtje of twee in de koelkast alvorens te serveren.

Makkelijk hé!

8 opmerkingen:

  1. Ziet er superlekker uit, moet ik onthouden! Komt die kom uit de Habitat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker, lekker, lekker.
    Wat ook zo lekker is is van die Thaise salade met groene mango. Maar ja, waar koop je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmm, krijg er al helemaal een zomers gevoel van.( Nog even geduld, maar het begin is er want vandaag waren de eerste voorjaars-zonnestraaltjes er!!)
    *noflike*dag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw. ik zou er niet aan gedacht hebben om rijpe mango te fotograferen in een zachtgeel schaaltje, maar de foto is prachtig! De zonnigheid is verbluffend. Ik was al fan van je recepten, en ik word steeds grotere fan van je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen