maandag 7 februari 2011

Effe bekomen.

Tea by sunset


Ik ben dit weekend naar Rundskop gaan zien. Wat een beest van een film! Ben er nog niet goed van. Ik was vooral gemotiveerd om naar Rundskop te gaan kijken na de recentie van deze madam. Want ja, ze kunnen op TV zoveel reacties van collega acteurs laten zien als ze willen. Hun echte mening hoor je meestal niet altijd. Of toch niet voor de camera.

Tonbouton spreekt over tranen die rollen over je wangen, van je sokken geblazen worden, wel ja... dat was ook bij mij het geval. Wat een intriest verhaal. Bijzonder intens gespeeld ook. En voor iemand die in de streek woont (Velm is maar 10 kilometer van mijn dorp verwijderd) is het heel herkenbaar. Klets daar ook nog eens mijn half West-Vlaamse roots bij, en fwala, ik had helemaal geen ondertiteling nodig. ;-)

Een bevriend koppel, dat ons vergezelde, had nogal moeite met de fotografie. Ik vond het juist goed. Dat wazige, dat ruwe, da's juist de essentie van het verhaal. Niets is perfect afgelijnd.

Prachtig. Echt. Een film voor iedereen? Waarschijnlijk niet. Hij is toch vrij onconventioneel. Een integer verhaal. Subliem vertolkt. Daar kan Hollywood poepie aan ruiken.

11 opmerkingen:

  1. Hij staat hier ook nog op het programma, nu nog een gaatje vinden in de agenda (en ne babysit offcourse).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb er ook al heel veel positiefs over gehoord, maar mij houdt het tegen dat het over boeren gaat. Daar heb ik niet zo'n fijne ervaringen mee. Stom hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond de fotografie ook prachtig, en hoe het dierlijke in alles terugkomt. Prachtig.
    Fijn dat je er zo deugd van gehad hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga hem waarschijnlijk vanavond zien :) ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het heel mooi gefilmd, maar het verhaal had wel wat meer diepgang kunnen gebruiken. Te veel zaken worden te weinig uitgelegd en ook de personages hadden veel meer uitgewerkt kunnen worden. Ik had een beetje de indruk dat de verpakking hier boven de inhoud gesteld werd, en dat vind ik jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Snie eerlijk !! Ik wil hem zo graag gaan kijken, maar het is zelfs nog niet bekend wanneer hij in Nederland uitkomt (allé, of ik heb het nin ieder geval nog niet kunnen vinden). Grrr...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Rundskop ga ik beslist zien... al is het maar alleen voor Mathias Schoenaerts.... njam...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga niet vaak (meer) naar de bioscoop maar als ik ga, ga ik meestal pas als de film in kwestie al lang uit is en het bijgevolg zeer rustig is in de zaal. Hier zal ik een uitzondering moeten maken denk ik... Van overal hoor ik dat ik zo snel mogelijk moet gaan kijken... dat het onwaarschijnlijk is... fenomenaal en intriest... De babysit hunt is dus begonnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ga eens navragen hier of manlief hem kent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik ben benieuwd. Ook hier is het wel wachten tot er een babysit is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ja, heb de film ook al in mijn agenda geprikt, ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen