donderdag 17 februari 2011

Venkelstoofpotje met gehakt

't Was al een tijdje geleden dat ik dit nog klaargemaakt heb, en ik weet eigenlijk niet waarom want 't is ongelooflijk lekker én makkelijk.


fennel stew with a little more 'setting'


Wat mag erin?

Olijfolie
600 g mager gehakt
1 stevige venkelbol
3 teentjes look
1 ajuin
1 blik gepelde tomaten in stukjes
3 verse tomaten
rozemarijn
peper en zout

Hak de venkel, ajuin en look fijn en fruit in wat olijfolie in een anti-aanbakpan. Laat een 10-tal minuutjes sudderen en voeg indien nodig een beetje water toe. Doe nu het gehakt bij de venkel en bak rul.

Wanneer het gehakt mooi is aangebakken, mag je er de tomatenblokjes en de verse (in stukken gesneden) tomaten bij doen. Kruid goed met peper, zout en rozemarijn. Laat een 15-tal minuutjes trekken.



Fennel stew



Dit is lekker met patatjes uit de oven met rozemarijn, of gewoon met een slaatje en wat stokbrood. Zet gewoon de pan op 't tafel en dep de saus met je brood. Hmmmmmmmm.

13 opmerkingen:

  1. goh, amai, ...
    dat ziet er weer geweldig uit ... moest je ooit van plan zijn een kookboek uit te geven met deze superrecepten en prachtige foto's, laten weten he, ik bestel er direct eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik moet straks onder 't mes en moet nuchter blijven, ja nu jouw blog lezen is echt wel een kwelling !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er alweer lekker uit en zo makkelijk! Moet ik echt eens uittesten :).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt! Dat ga ik ook zeker eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dit ga zeker en vast eens uitproberen. Ik maakte eigenlijk nog NOOIT venkel, en dit stoofpotje ziet er overheerlijk uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't is dat ik dit weekend niet hoef te koken...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er erg lekker uit.
    Kan ik er ook lamsgehakt voor gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @madebykaren, aangezien het allemaal ingrediënten zijn die goed bij lam gaan, denk ik van wel ja. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zucht, zelfs uwen foto is om op te eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit heb ik deze middag klaargemaakt, en het was echt superlekker. Ook alle 4 de kinderen vonden het de max, dus dit zal wel vaker klaargemaakt worden. Dankjewel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vrijdag gemaakt en goedgekeurd! Ik heb alleen nog wat cayennepeper toegevoegd om het wat pittiger te maken, maar het is een topreceptje! Wij aten het met rijst, maar het lijkt me ook heerlijk als pastasaus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superreceptje! Heb het klaargemaakt, heeft gesmaakt!

    BeantwoordenVerwijderen