zaterdag 5 februari 2011

Artisanale chocoladepudding

Ik leef in een omgekeerde wereld, ik weet het. Ik krijg een vel Japans papier van deze madam, en ik denk dan meteen aan een foto.

Daarom heb ik dus, speciaal voor de foto, echte chocoladepap gemaakt. En hij was lekker!

chocolate pudding


Hoe heb ik hem gemaakt?

50 g maïzena
100 g suiker
1 snuifje zout
100 g donkere chocolade
1 liter melk


Doe de maïzena in een kom en roer er het zout en de suiker onder. Zet ondertussen de melk op het vuur. Als de melk aan de rand bubbeltjes begint te vertonen, mag je er de chocolade bijdoen. Smelt de chocolade gedurende 2 minuutjes op een matig vuur. Giet 1/4de van het chocolade/melk mengsel bij de suiker/maïzena en roer goed. Giet nu die 1/4de terug bij de rest van de melk en laat gedurende een minuutje of twee zachtjes koken terwijl je constant met een houten lepel roert. Als je een blijvende streep kan trekken op je houten lepel, is de pudding klaar.

Giet de pudding in een kom en leg er plastiekfolie op zodat er geen vel op kan komen. Serveer eventueel met een toefje slagroom.

6 opmerkingen:

  1. Dat is geen toefje maar een kwakje :)
    Ziet er weer heerlijk uit. Mogen we je vanaf nu uitdagen met motiefkes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai. Mooi. Schoon potje, mooie ondergrond, knappe foto en mmmmm: lekkere chocomousse.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eindelijk een recept! Ik maak dat alleen ui sssssst pakskes.
    Schone foto

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo! Ik vond uw blog van het bericht op Flickr.com:) Uw beelden zijn mooi, zou ik vooral van genieten etend het dienen van deze heerlijke chocoladepudding! Droevig als deze vertaling isn' t goed, gebruikte ik Babelfish. :) Juicht toe! MV

    BeantwoordenVerwijderen