maandag 20 december 2010

De romantiek van een kerstboom...

Is er iets romantischer dan samen een kerstboom opzetten?

Je ziet het plaatje al voor je: Bing Crosby op de achtergrond die zeemzoet mijmert over een witte kerst. Wij getooid in een kabeltrui, breed glimlachend, af en toe slurpend van een heerlijke kop echte, warme chocomelk.

kerstbol1

De kerstballen worden voorzichtig uitgepakt en opgehangen...

denneappeltje

De lichtjes aangestoken...

bol2

De oooohh's en de aaaaaahhhh's volgen elkaar steeds sneller op...

hartje

Het zijn echt van die momenten waarop je terug weet waarom je zo vele jaren terug verliefd op elkaar geworden bent...

roloog

Zeg hey Kerstman, ge moet zo niet met uw ogen rollen! Ik mag de waarheid toch een beetje verbloemen zeker???

Eigenlijk ging het zo:

- Waarom moedegij nu per sé ne echte kerstboom hebben? We hebben toch ne plastieken?
- Ja ik weetet, maar da's zo romantisch ni.
- Kom mij eens helpen dat ding hier te zetten.
- Aie dat stekt zenne.
- Zeg, ik krijg dat ding ni recht.
- 't Is ne scheef gegroeide.
- Oes? Had jij dat niet gezien toen je hem kocht.
- Euh...
- Bon, als ge zo kijkt staat 'm recht.

scheef


- Help mij eens met die lichtjes...
- Dat ruikt hier zo raar.
- Oh neen mijn wafels...
- Wacht, niet weglopen!
- ...klingel... klangel...
- Kweddelen!!!!


brokken


Yep. Ik ben weer helemaal in kerststemming...

6 opmerkingen:

  1. en dan de prise insteken en zien dat al die lichtjes niet branden, de katten die het plezant vinden om erin te springen en 't stof dat kruipt waar het niet kruipen moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lol! Same here! Manlief kreeg de kerstboom (met kluit natuurlijk) maar niet in de pot gezet zodat deze terug de tuin in vloog! Ik heb hem dan maar aan onze paal vastgebonden met een nep dennentak! Ne mens doet veel om de juiste sfeer erin te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij ziet het al helemaal voor u, dat weet ik. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen