maandag 13 december 2010

Mijn moeders wijsheden.

Mijn moeder is echt een heel wijze vrouw. Zowel in het schoon Nederlands als in het Gents. Ze heeft een heel unieke humor, is altijd gevat, en dat moet ook wel met mij als dochter (kuch). Af en toe maakt ze haar eigen versie van een spreuk om ze nog "diepzinniger" te maken. Ahum. Een van haar favorietjes is deze:



"Waar rook is, is vuur zei de boer, en hij probeerde zijn sigaret aan te steken met een verse koeienvlaai."

(Eigenlijk zegt ze het zo: Woar ruuk es es vier zai den boer en ee omstak zijn sigaredde an ne koestront).


Veel meer kan je daar niet aan toevoegen, lijkt me.

10 opmerkingen:

  1. had daar nu ne keer een you tube filmke van gemaakt hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig :)
    De beste van mijn moeder:
    "'t Is toch allemaal dat niet, maar 't is toch dat kindje zonder mondje dat langs zijn poepje pap moest eten."

    En in het meetjeslands wordt dat:
    " 'tes toch allemoal da nie, moar 'tes toch da kientje zonder montje da langst zijn poepke pap moest eetn"
    Ask no more...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aangezien ik zelf ook van het Meetjesland ben (ik woon er wel niet meer), had ik de vertaling helemaal niet nodig. ;-)
    Maar ik had 'm nog niet gehoord. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WHAHAHAHAHA, .tonBouton, die is hilarisch.

    Mijn bomma zou nu replikeren: 'Zwegt stil....'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oadet moaren wet. Zou de mijne antwoorden. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen