zaterdag 18 december 2010

Winterse pasta met kastanjechampignons en blauwe kaas

Wij zijn dol op pasta, maar meestal maken we wel altijd dezelfde sausjes: bolognaise, carbonara, kruidenkaas met spinzaziesaus, of gewoon met blokjes tomaat, look en mozarella. Ik dacht, daar moet dringend eens verandering in komen. Ik had nog wat blauwe stilton over van dit receptje en daar ging ik creatief mee aan de slag.


pastastilton

Geen perfecte foto, ik weet het, maar de smaak was subliem en da's 't belangrijkste.

Hoe deed ik het?

250 g kastanjechampignons
100 g gerookte spekblokjes
1 teentje look (geplet)
125 ml witte wijn (droog)
50 g stilton of andere blauwe kaas
175 ml light room
2 eetlepels fijngehakte peterselie
peper, zout en nootmuskaat
olijfolie


Bak de gerookte spekblokjes samen met het lookteentje. Maak ondertussen de champignons schoon en snij ze in schijfjes. Doe ze bij de spekblokjes. Giet na vijf minuutjes de wijn erbij en laat een beetje inkoken, voeg er de kaas bij en laat smelten. Overgiet met de room en kruid met peper, zout en nootmuskaat.

Kook de pasta volgens de aanwijzingen op het pak, giet af, spoel met warm water en verdeel over de borden. Schep er de saus over en besprenkel met de gehakte peterselie.

Laat het u smaken.

2 opmerkingen:

  1. Champignons - kaas - en vooral: spek (maar ook:witte wijn): al die favoriete ingrediënten van me tesamen, dat kan niet anders dan overheerlijk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier ga ik krakend voor door de knieën !

    BeantwoordenVerwijderen