vrijdag 11 maart 2011

Arme mensen pasta

Maar 't is niet omdat we eenvoudige ingrediënten gebruiken, dat ook de foto er armoedig moet uitzien. Ik moet eerlijk toegeven dat ik al lang met dit beeld in mijn hoofd zat. Ik had nog wat trostomaatjes liggen die in mijn koelkast lagen te verpieteren, dus ja... van het een kwam het andere.


fancy dinner


Wat hebben we nodig?

Niet veel!


Pasta (+/- 75 g/persoon)
3-4 teentjes look, fijngehakt
trostomaatjes
oud brood, verkruimeld en ontdaan van de korst
Olijfolie
Peper en zout
Parmezaan


Leg de trostomaatjes in een ovenschaal, doe er wat olijfolie over. Kruid met peper en zout en bestrooi met de helft van de look. Zet de tomaatjes 15 minuutjes in een voorverwarmde oven op 180°.

Kook ondertussen de pasta volgens de aanwijzingen op het pak. Bak de kruimels samen met de look in 2 eetlepels olijfolie tot de kruimels mooi bruin zien. Giet de pasta af, roer er de kruimels onder, kruid met peper en zout en verdeel over de borden. Schik er de tomaatjes op en besprenkel met nog wat olijfolie.

Zet een blok parmezaan op tafel en een rasp en laat iedereen zich bedienen. Een glaasje wijn erbij en meer moet dat niet zijn.

6 opmerkingen:

  1. en nog vegetarisch bovendien, yummie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat broodkruim heet pangritata en dat was vroeger voor arme mensen een vervangen van de dure Parmezaanse kaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik maak het soms met gremolata : peterselie, citroenrasp en look.
    Eenvoudig maar oooohhhhh zoooooo lekker !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfs met buikgriep ontlokt dit recept een Mmmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je foto's altijd zo ontzettend mooi, ik wou dat ik dat ook zo kon bij mijn budget receptjes....
    Deze is ook weer zo mooi! Complimenten :-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen