maandag 14 maart 2011

Belachelijk Makkelijke Mango Fool

Niets is zo simpel als een Mango Fool. Dit typisch Britse dessert is absoluut een aanrader als je niet echt een keukenprinses bent én toch je disgenoten aangenaam wil verrassen. Het is de eerste keer dat ik dit dessertje gemaakt heb, en ik vond het lekker. Maar het mist wat "crunch" daarom zou ik er de volgende keer wat meringues erover verkruimelen.


mango fool



Wat heb je nodig voor 4 personen?


1 à 2 zeer rijpe mango's
1 eetlepel sinaasappelsap
2 cl room
1 eetlepel bloemsuiker
2-3 meringues (gewoon uit de winkel of van bij de bakker)


Schil en ontpit de mango's en snij ze in stukken, doe ze in een kom of een blender, voeg er het sinaasappelsap bij en mix tot je een mooie puree hebt.

Klop de slagroom stijf met de suiker tot mayonaisedikte. Neem een aantal (wijn)glazen en lepel er een beetje mangopuree in, doe er een lepel room over en opnieuw wat mangopuree. Verkruimel er als laatste de meringues over en serveer.


Zo simpel, zo lekker. Meer moet dat echt niet zijn. De foto is wat kitcherig geworden, maar kom, 't ziet er smakelijk uit en da's ook al veel. ;-)

6 opmerkingen:

  1. Anneke,
    hoe zie je dat de mango's goed rijp zijn? Daar loopt het bij mij mis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ze zacht zijn, en dikwijls hangen er zo van die plakkerige druppels aan de uiteinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey wat grappig, dit heb ik pas gemaakt (zonder meringues en met vanillesuiker, maar toch, verder hetzelfde) zonder recept. Dus nu kan ik vriendlief vertellen dat ik Mango Fools zo uit mijn duim zuig. Wil 'ie vast ook even aan mijn duim zuigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ruik altijd eens aan de mango's; Als je niets ruikt, zit je neus verstopt of zijn ze nog niet rijp :)
    Ik maak soms iets soortgelijks, maar dan met griekse yoghurt ipv met room, en zonder de merengues. Ziet er heer-lijk uit zo met die laagjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love the vibrant color -- this looks so so yummy!

    BeantwoordenVerwijderen