woensdag 9 maart 2011

Geen spek voor mijn bek

Een (kook)boek snel snel meegritsen is nooit een goed idee. Ik zou nochtans beter moeten weten, want ik heb er al vaker spijt van gehad. Het onderwerp van ergernis is het kookboek 'Piri & Sardientjes' van Tessa Kiros. De cover zag/ziet er leuk uit, maar schijn bedriegt zo blijkt. Meestal zijn er toch minstens een paar gerechtjes die mij inspireren, maar niet in dit geval. Spijtig.


tessa kiros cover


Zelfs de alom geprezen fotografie in dit boek kan me niet bekoren.


tessa kiros (3)


Het ziet er allemaal niet zo smakelijk uit, vind ik.


tessa kiros (2)


Tenzij je dol bent op varkenspoot op z'n Portugees, natuurlijk. Of biercake.


Tessa Kiros


Het zal waarschijnlijk allemaal wel authentiek zijn, haar receptjes. Alhoewel ik het vreemd vind dat Tessa Kiros - een Finse met Griekse roots, wonend in Toscane - kiest voor Portugese recepten. Straks komt ze ook nog af met Tatjespap.

Nu ja, de gustibus et coloribus... nietwaar.

5 opmerkingen:

  1. Een vriendin van mij heeft het ook in een vlaag van saudade naar Portugal gekocht, maar er nog nooit iets uit gemaakt.
    De Portugese keuken is nu ook niet echt verfijnd te noemen... Het allereerste wat ik er bij mijn allereerste bezoek voor de lippen geschoven kreeg, was varkensoor ;-)
    Knor x2!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen SPEK voor je bek, echt Photo Copy, je doet het er om he :).
    Allé, ik ga nog wat blij zitten zijn over de dagen zonder vlees en vooral niet denken aan de overheerlijke veggienuggets die ik vanavond ga eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer zo'n tegenvaller...héél herkenbaar.
    *noflike*dag Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb twee andere boeken van Tessa Kiros die me wel bekoren.... Dit boek had ik in de winkel ingekeken en laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen