maandag 21 maart 2011

Tonbouton's tartaarsaus...

.tonbouton. heeft me wat aangedaan. Zomaar vragen naar HET recept voor tartaarsaus. Nachten heb ik ervan wakker gelegen. Potten mayonaise heb ik verwerkt, wederhelft is gelukkig maar drie keer naar 't spoed gemoeten. Maar kom, na elvendertig receptjes heb ik toch HET recept gevonden. En 't was begot nog het simpelste recept van allemaal. Stel je voor.


tartaarsaus


Wat heb ik erin gedraaid?

3 fikse eetlepels mayonaise
2 eetlepels fijngehakte bieslook
1 eetlepel fijngehakte peterselie
4 lente-uitjes fijngehakt
1 hardgekookt ei (fijngehakt - de puristen gebruiken enkel de dooier)
peper en zout
evt wat citroensap


Euh... en dat is het dan hé. Goed roeren en eens proeven en wat bijkruiden indien nodig. En neen, daar mogen geen kappertjes, augurkjes, ansjovis of wat dan ook bij. Want da's een remouladesaus en géén tartaarsaus.

Pfew.

12 opmerkingen:

  1. en geen zelfgemaakte mayonnaise gebruikt ? Dat had ik van jou toch wel verwacht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi. Eigenlijk wel, maar ik dacht, de mensen gaan dat toch nooit maken. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Seg seg, de mensen ni onderschatten hé. En stiekem heb ik het toch liever met kappertjes en augurkjes :p.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awel, ik heb er van alles ingedraaid. LOL. Kappertjes, augurkjes, dragon, met en zonder ei.... en we vonden dit toch het beste van al.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Citroensap is absoluut noodzakelijk. Voor de rest doe ik het ook identiek als die van u.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooooo, je bent ge-wel-dig Ann! Dat wordt scoren bij mijn lief! Hij heeft zich bij je prachtige foto's en recepten, en na het mislukken van de soeskes (ocharme) wel eens de vraag gesteld of je eten ook echt eetelijk is. (Hij heeft ooit eens een reportage over kip-met-schoensmeer gezien, dus neem het hem niet kwalijk). Dat gaan we dan bij deze even rechtzetten op z'n verjaardag met dit taraaa - tartaarke.

    En wat al je vet-zweet-en-tranen betreft om dit hier zo even op punt te stellen... Zou het helpen als ik zeg dat ik culiredactrice ben en een nieuwe fotograaf zoek?
    Helaas... je ne le suis pas. Op mijn blote knietjes dan maar?

    Mersie Ann mersie Ann mersie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zou zeker helpen. ;-)

    Maar eh... voor mij geen schoensmeer toestanden zulle. Hier wordt alles achteraf opgegeten. Goe zot gij. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aan de kruimels op de foto's te zien is dat daar bij jullie inderdaad alle dagen feest. Je kan er wat van, njam!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hmmmmmmmm!!!!!!!!inktvisringen !!!
    ( algoed dat ik geen frietpot heb want ik zou dat veel te vaak eten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig recept ! eindelijk een échte tartaar zonder al die augurken ... dingen erbij :-) Vroeger maakten ze dit bij ons in het restaurant waar ik werkte, maar had geen recept en als je in kookboeken en op het web naar tartaar zoekt krijg je inderdaad steeds weer remoulade. Dus ik ben zéér blij met deze post.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sweet blog! I found it ωhile brοωsing on Yahoo Newѕ.
    Do you havе any suggеstions οn how to get listed in Yаhoo Νеωs?
    I've been trying for a while but I never seem to get there! Appreciate it
    Have a look at my web site ; simply click the next web page

    BeantwoordenVerwijderen