donderdag 10 maart 2011

Supergezond rode bietenslaatje met appel, walnoot en geitenkaas

Er circuleren al heel veel receptjes voor rode biet, maar slaatjes zie je eigenlijk niet zo heel veel. Nochtans is het heerlijk in combinatie met fruit, geitenkaas of feta.


Beetroot, apple and goat's cheese salad


Wat zwieren we erin?



1 à 2 gekookte rode bietjes
1 à 2 appelen type breaburn
zachte, goed doorsmakende geitenkaas
2 eetlepels gehakte walnoten of hazelnoten
sap van 1/2 citroen
1 eetlepel walnoten of hazelnootolie
preischeutjes (ik had ze nu toevallig)


Snij de bietjes in fijne reepjes en doe hetzelfde met de appel. Besprenkel de appel met wat citroensap en meng goed. Verdeel de appel en biet, de scheutjes en gehakte noten over de borden. Kruimel er vervolgens de geitenkaas over. Kruid met peper en zout en besprenkel met citroensap en de olie.

Een glaasje fris spuitwater, een stukje brood, het zonnetje op het terras, en meer moet dat niet zijn.

9 opmerkingen:

  1. met de chauffage op 22° zal het ook wel smaken !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm slaatjes met rode biet zijn heerlijk! Als je nog inspiratie nodig hebt, je vindt er ook een paar op mijn blog (kijk onder het tabblad Groentenwijzer).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm, er ligt nog rode biet in de frigo... 't Zal voor deze avond zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Njammie!
    Mag ik dit tot recept nummer 2 maken van de dagen zonder vlees?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. weet ge wat ik de voorbije 2 dagen gegeten heb ? rode bietensla met aardappelen, appel en feta. Straf hé :-) ! Als je daar lauwe gekookte aardappeltjes onder doet en nog wat dressing met half mayo half yoghurt, heb je een heerlijke maaltijdsalade !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmmm.... wat ben ik blij dat ik jou blog ontdekt heb, zucht...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. uitgeprobeerd en meer dan goedgekeurd (ook door de kinderen!)!

    BeantwoordenVerwijderen