dinsdag 15 maart 2011

Pittige Katerhapjes

Soms, héél soms kunnen feestjes nogal plezant worden. En dan moet er een bodempje gelegd worden om 's anderendaags dat miauwend beest niet tegen te komen. Mijn katerhapjes zijn ideaal hiervoor. Het vult, het is pittig en het past perfect bij een pintje. Meer moet dat niet zijn.


Katerhapjes/hangover food


Wat zwieren we erin?


1 à 2 vierkante lapjes bladerdeeg uit de diepvries per persoon
1 blikje tonijn in eigen nat (grootte afhankelijk van hoeveelheid personen)
1 à 2 eetlepels ricotta, mascarpone of geitenkaas
50 g geraspte cheddar
8 fijngesnipperde opgelegde groene peperoni's (of Turkse pepertjes)
1 ei

Giet de tonijn af en doe in een kom, doe er de kazen bij, de fijngehakte pepertjes en roer goed. Breek het ei in een kop en klop het los.

Neem een velletje bladerdeeg en bestrijk de randen met het ei. Leg een eetlepel tonijnmengsel op, en vouw het bladerdeeg dicht zodat je een driehoekje bekomt. Vouw de randen nog eens over en druk nog eens met de vingers aan. Leg de driehoekjes op een beboterde bakplaat en strijk de bovenkant van de driehoekjes in met ei.

Zet de bakplaat in een voorverwarmde oven op 220 graden gedurende 15-25 minuutjes totdat ze mooi goudbruin zijn. Serveer als ze nog warm zijn.


Katerhapjes/puff pastry - tuna - cheddar - ricotta - peppers



Schol!

5 opmerkingen:

  1. en eerlijk gezegd, met die ingredienten zouden
    zelfs mijn kater het lusten !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daarvoor alleen al drink ik mij een stuk in mijn voeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een mooie pictures allemaal. Het eten loopt mij in de mond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hеllo therе! I could haνe ѕwοrn I've been to this website before but after looking at a few of the posts I realized it's nеw to me.
    Nonetheless, I'm definitely pleased I came across it and I'll be
    booκ-mаrκing it and cheсkіng bаcκ frequently!
    My site: visit the up coming document

    BeantwoordenVerwijderen