zaterdag 29 januari 2011

Chocolademousse voor een maatje minder...

Eindelijk heb ik een receptje uitgedokterd waarbij je kan genieten van een dessertje, zonder je schuldig te voelen. Ziehier mijn caloriearme chocolademousse.


low cal chocolatemousse


't Is natuurlijk geen 'pimped out, chromed out' chocolademousse zoals we hem gewoon zijn, maar hij is lekker. En da's ook al veel. ;-)


Hoe maak je hem?


85 g heel donkere chocolade 86% Côte d'Or
1 koffielepel cacaopoeder*
1/2 koffielepel vanille extract
50 g (= 1 eetlepel) Griekse yoghurt
1 eetlepel suiker
2 eiwitten


Breek de chocolade in stukjes en smelt hem in een vuurvaste kom met een eetlepel water in de microgolf (max 350 watt) gedurende een minuutje of twee. Doe er de cacao bij en het vanille extract. Roer er ook de Griekse yoghurt onder.

Klop ondertussen de 2 eiwitten stijf en voeg er op het laatste de eetlepel suiker bij. Laat nog een beetje kloppen tot het eiwit mooi stevig is en blinkt. Vouw het eiwit voorzichtig onder de chocolade. Niet te hard kloppen, want dan gaat alle luchtigheid uit de mousse.

Verdeel onder 1, 2 of 4 schaaltjes (afhankelijk van hoe gulzig je bent).

Laat het je smaken!


The mousse was better than the pic ;-)


;-)

* Neem zuivere cacaopoeder (zoals Kwatta) en zeker geen Nesquik of andere 'drinkchocolademelk poeder'

8 opmerkingen:

  1. Het ziet er zo al heerlijk uit!
    Hartelijks,
    Makkie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah dat is een receptje voor mij zie. En misschien kan ik de suiker nog vervangen door Tagatesse, dan kan ik ongegeneerd die vier schaaltjes zelf opeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MMMM...lijkt me een geweldig alternatief!
    *noflik* weekend! Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ken je de ww-versie ... zakje klopklop met hierin een lepeltje cacaopoeder ... ja ne mens moet soms rap content zijn hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ekes zsazsazsu... dat zou ik er toch ni voor over hebben zenne. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gisteravond gemaakt, lekkerrrrrrr ♡

    BeantwoordenVerwijderen