donderdag 6 januari 2011

Hemelse quiche met geitenkaas en waterkers

Ik had nog wat geitenkaas liggen en een rol bladerdeeg, dus een quiche was een logische keuze. Waterkers met z'n heerlijke peperachtige smaak werkt perfect in deze quiche.

quiche with watercress and goat's cheese


Wat heb je nodig?

1 rol kant en klaar bladerdeeg
150 à 200 g geitenkaas type chavroux zonder korst
2 grote eieren
1 potje light room of 2 cl melk
1 ui
2 bussels waterkers
peper, zout
nootmuskaat
olijfolie


Leg het deeg in een beboterde lage taartvorm, doorprik het deeg veelvuldig met een vork en bak gedurende 5 minuutjes blind (met droge bonen of met een kleinere taartvorm erop) in een oven van 190°. Snij ondertussen de ajuin grof en bak in een beetje olijfolie tot de stukjes mooi glazig zijn. Voeg hierbij de grofgesneden waterkers en warm nog zo'n minuutje op. Doe in een ander kommetje de eieren met de room en klop los. Kruid met peper, zout en nootmuskaat. Doe hierbij de ajuin en waterkers.

Haal na 5 minuutjes de taartvorm terug uit de oven en verwijder de bonen of de kleinere taartvorm. Giet hierin het eier/waterkersmengsel.

Zet de quiche terug in de oven en bak gedurende 25-35 minuten (afhankelijk van de oven) tot deze mooi goudgeel ziet.

Ik eet hier meestal een slaatje van ruccola bij met tomaatjes, balsamico, olijfolie, peper en zout.

Smakelijk hé!

14 opmerkingen:

  1. Lijkt mij erg lekker, ik maak ook wel eens een quiche met prei en geitenkaas, ook erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weeral heerlijk uit! Nog eentje om heel snel eens uit te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. meer dan smakelijk hoor !
    Ik bijt op mijn tanden als ik je blog lees hoor, maar kan het niet laten, het is heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zsazsazsu je weet wat mijn actieplan is hé. LOL Ik verzeker je, deze is echt heerlijk. Die waterkers is echt subliem in deze quiche.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik krijg altijd honger van uw foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm, ziet er weer lekker uit! Ik kijk altijd uit naar je receptjes én prachtige foto's!
    Smakelijk!
    Groetjes, Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt een lekkere blog. Mmmm. Ziet er zo lekker uit. Ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmmmmmmmm,nu nog mijn familie overhalen om geitenkaas te eten..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat lijkt me dit een lekker recept zeg! Ik ga het zeker proberen. Alle ingrediënten zijn al in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je een leuk, lekker, maar vooral ook mooi blog. Het water loopt me in de mond als ik al dat lekkers voorbij zie komen. Ik ga je volgen! groeten Petra
    www.nofliknifelje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Net gekeurd en... zéér lekker bevonden!
    Bedankt voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gister geprobeerd en manlief zei 'that I could do that again'! Ik vond het ook een buitengewoon heerlijke quiche! M.a.w. bedankt voor het recept :-)

    BeantwoordenVerwijderen