zaterdag 15 januari 2011

Wat eten die konijnen toch lekker!!!!

's Middags ben ik meestal alleen thuis en dan eet ik ofwel een simpele boterham of een slaatje. Dit keer was het mijn appel-selder slaatje. 't Is snel klaar en heel smaakvol. Perfect dus.


slaatje


Hoe maak je het?

Voor 1 persoon

1 appel
1 bosje radijsjes
2 witte selderstengels
1 bosje veldsla
sap van 1/2 citroen
olijfolie (van goeie kwaliteit)
peper en fleur de sel (zout)


Snij de appel in vier en ontdoe van het klokhuis. Snij er heel fijne sneetjes van. Was de radijsjes en snij ook deze in fijne schijfjes, en doe hetzelfde met de selder. Was en kuis de veldsla. Doe alles op het bord en besprenkel met het citroensap en de olijfolie. Kruiden met peper en fleur de sel.


slaatje finaal


We kunnen nog veel van die konijnen leren.

7 opmerkingen:

  1. Mijn grootvader placht hierover met jou dan stevig van mening te verschillen! ;-)
    Ikzelf twijfel aan de combinatie konijn/peper&zout. Al is dat bij nader inzien niet zo vreemd... in een stoofpotje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Bart, met of zonder pruimen? Of op z'n italiaans met groene olijfjes? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha! I eet graag 'konijnenvoer'. You'll somethimes see me happily chomping away at a carrot.
    Vreselijk vind ik het dat wanneer je in een eetetablissement alle rauwkost op de borden terug in de keuken ziet verdwijnen. Bij mij verdwijnt dat als eerste in mijn bakkes. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben fan van dat 'gepimpte' konijnevoer !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Konijnen zijn geweldig, en dat zeg ik niet alleen omdat ik zelf konijnentanden heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nog appel en selder liggen, dus dit slaatje zal ik dinsdag eens als voorgerecht maken zie :).

    BeantwoordenVerwijderen